وان پلاس از تغییرات اعمال‌شده در طراحی OxygenOS 11 می‌گوید

پاورتل/ وان‌پلاس پست جدیدی در انجمن آنلاین خود منتشر کرد تا جزئیات طراحی OxygenOS 11 را اعلام کند. وان‌پلاس می‌گوید براساس نظر کاربران، تغییراتی در طراحی OxygenOS 11 اعمال کرده است.
 
وان‌پلاس چند روز پیش سومین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان رابط کاربری اکسیژن اواس ۱۱ (OxygenOS 11 Developer Preview 3) را دردسترس قرار داد. نگاهی کلی به اکسیژن OS جدید به‌وضوح نشان می‌دهد که وان‌پلاس قصد دارد تغییرات محسوسی در طراحی رابط کاربری گوشی‌های هوشمند خود اعمال کند. در همین زمینه، وان‌پلاس پست جدیدی در انجمن آنلاینش منتشر کرد تا جزئیاتی درباره‌ی فرایند طراحی رابط کاربری OxygenOS 11 ارائه دهد.

وان‌پلاس در پست جدید خود به اهمیت اندروید خالص اشاره می‌کند و می‌گوید می‌توان تجربه‌ی کلی اندروید را بیش‌ازپیش بهبود بخشید. یکی از راه‌ها برای دستیابی به این هدف، گوش‌دادن به بازخوردهای کاربران است. درادامه‌ی پست جدید وان‌پلاس، به این موضوع اشاره می‌شود که این شرکت چینی چگونه بیشترین استفاده را از فضای خالی استفاده‌نشده‌ی داخل رابط کاربری می‌برد. وان‌پلاس ضمن استفاده از این فضاهای خالی، تلاش کرده است استفاده از رابط کاربری برای دارندگان گوشی‌ها همچنان ساده باشد.

وان‌پلاس می‌گوید آزمایش‌ A/B را با کاربران انجام داده است. نتایج بررسی‌های وان‌پلاس نشان داد که ۶۵ درصد کاربران ترجیح می‌دهد عناوین هر صفحه اندکی کوچک‌تر باشد و ۸۰ درصد معتقد هستند که بهتر است در زیر هر عنوان توضیحات مختصری ارائه شود. وان‌پلاس با درنظرگرفتن همین بازخوردهای کاربران، تلاش کرده OxygenOS 11 را مطابق نظر آن‌ها بسازد.

وان‌‌پلاس براساس پیشنهاد‌های کاربران، در رابط کاربری بخش Contacts تغییراتی اعمال کرده است. در نسخه‌ی جدید اکسیژن OS، نحوه‌ی ناوبری در بخش Contacts دستخوش تغییر شده تا کاربر بتواند ساده‌تر از قبل و صرفا با ضربه‌زدن روی آیکون‌ها، وارد منوهای مختلف شود.

وان‌پلاس درادامه‌ی پستش به این موضوع اشاره می‌کند که چگونه از داده‌های آنتروپومتریک برای طراحی رابط کاربری‌ای استفاده کرده است که راحت‌تر بتوان با یک دست از آن استفاده کرد. به‌عنوان نتیجه‌ی کار، در OxygenOS 11 گزینه‌های کنترل لمسی در فاصله‌ی نزدیک‌تری از انگشت شست قرار می‌گیرند تا بتوانید ساده‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

در سال‌های اخیر، وان‌پلاس پیشرفت‌های شگرفی ازلحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در محصولاتش اعمال کرده و همین موضوع باعث شده است توجه افراد زیادی به گوشی‌های این شرکت جلب شود. وان‌پلاس موفق‌ شده جامعه‌ی بسیار خوبی از کاربران را گردهم آورد و قصد دارد از نظر آن‌ها نهایت استفاده را ببرد.

چند ماه پیش، وان‌پلاس از اعضای جامعه‌ی کاربرانش دعوت کرد تا ایده‌هایشان را برای بهبود اکسیژن OS اعلام کنند. این شرکت پس از گوش‌دادن به دیدگاه‌های کاربران،‌ فهرستی از قابلیت‌هایی را منتشر کرد که به سیستم‌عامل OxygenOS 11 اضافه می‌شوند و همگی حاصل ایده‌ی کاربران هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *