وقتی طوفان هم حریف قاچاقچیان نیست؛ کشف هزاران پردازنده و کیت حافظه رم توسط گمرک چین

طوفان سائولا با سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت چین را درنوردید و مشکلاتی را برای مردم جنوب این کشور ایجاد کرده است. اما ظاهراً این طوفان نعمتی برای قاچاقچیان محسوب شده تا بتوانند با خیالی راحت به کار خود ادامه دهند. در همین رابطه ماموران گمرک چین فردی را با ۱۵۰۰ پردازنده و ۱۴۷۰ کیت حافظه رم و ۳۰ کارت گرافیک و بیش از ۴۰ هزار حافظه فلش NAND دستگیر کردند. این فرد قصد داشت در هنگام طوفان این محموله را از هنگ کنگ به چین قاچاق کند.

طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به قاچاق کالاهای فناوری محور به ویژه سخت‌افزار کامپیوتر دسکتاپ به مقصد کشور چین بوده‌ایم. به نظر می‌رسد که این روند همچنان ادامه دارد.

در حالی که طوفان جنوب چین را درمی‌نوردید، ماموران گمرک مرزی چین یکی از بزرگترین محموله‌های قاچاق را کشف کردند. این محموله شامل ۱۵۰۰ پردازنده، ۱۴۷۰ کیت حافظه رم، ۳۰ کارت گرافیک و بیش از ۴۰ هزار حافظه فلش NAND بود که درون یک خودروی شاسی بلند آئودی جاسازی شده بود.

بر اساس اعلام tomshardware ارزش و حجم محموله به قدری زیاد است که بزرگترین کشف گمرک چین در دو سال گذشته محسوب می‌شود. قاچاق سخت افزار از هنگ کنگ به چین به یک تجارت سودآور تبدیل شده است. در واقع به ازای هر قاچاقچی که دستگیر می‌شود، احتمالاً چهار قاچاقچی با موفقیت از مرز عبور می‌کنند.

ماموران گمرک ارزش محموله کشف شده جدید را حدود یک میلیون دلار تخمین زده‌اند. بر اساس قوانین چین این محموله به مزایده گذاشته خواهد شد و درآمد آن به خزانه دولت واریز می‌شود.

روش‌های عجیب و غریب چینی‌ها برای قاچاق تجهیزات سخت افزاری
به نظر می‌رسد که قاچاقچیان چینی در حال یافتن راه‌های عجیب و منحصر به فردی برای حمل غیرقانونی تجهیزات سخت‌افزاری هستند. به عنوان مثال، مدتی قبل گزارش‌هایی منتشر شد که یک فرد ۸۴ درایو SSD را درون یک اسکوتر برقی جاسازی کرده است.

با این وجود، تازه‌ترین مورد کشف شده نسبت به سایر موارد جالب‌تر است، چرا که قاچاقچیان سعی کرده‌اند پردازنده‌های اینتل را داخل موتور خودرو پنهان کنند. اصلی‌ترین دلیل قاچاق سخت افزار به چین سودآوری بسیار زیاد و همچنین عدم پرداخت مالیات در صورت موفقیت این کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *