موسسه تحقیقاتی data.ai (App Annie سابق) در گزارش جدید خود پردانلودترین اپلیکیشنهای موبایل در فصل دوم سال ۲۰۲۲ را مشخص کرد که از محبوبیت اینستاگرام، فیسبوک و تیکتاک خبر میدهد.
همچنین در ادامه این گزارش ادعا شده که کاربران موبایل در سراسر جهان به صورت متوسط چهار تا پنج ساعت از زمان روزانه خود را صرف اپلیکیشنهای موبایل میکنند.
بر اساس این گزارش و همانطور که در جدول زیر مشاهده میکنید، اینستاگرام رتبه اول جهان را از نظر تعداد دانلود در اختیار دارد و اپلیکیشنهای فیسبوک، تیکتاک، واتساپ و اسنپچت رتبههای دوم تا پنجم این دستهبندی را تشکیل میدهند (تلگرام در جایگاه ششم قرار دارد).
-
بوش و لاستیک چراغ خطر عقب موتور سیکلت مدل H125 بسته ۴ عددی
اطلاعات بیشتر -
میز تلویزیون مدل CM4465
خرید محصول -
شارژر همراه شیائومی مدل Mi Power Bank 3 Pro ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت
خرید محصول -
جارو شارژی بوش مدل BCS611P4A
۹,۰۵۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
گوشواره چراغ جلو موتور سیکلت پی اس آر مدل psr مجموعه دو عددی
اطلاعات بیشتر -
کاغذ دیواری مدل بتا کد ۱۱۷۸
خرید محصول -
کرم چند منظوره کلیون مدل Multipurpose Cream حجم ۳۰۰ میلی لیتر
inf ﷼ خرید محصول -
گردنبند طبی کامارو کد magnet19
خرید محصول
همچنین تیکتاک از نظر هزینه مصرفکنندگان برترین اپلیکیشن محسوب میشود و یوتیوب در تعقیب آن است.
علاوه بر این، فیس بوک همچنان از نظر کاربران فعال ماهانه بالاتر از واتس اپ، اینستاگرام، فیسبوک مسنجر، تیک تاک و تلگرام در رتبه اول قرار دارد.
در ادامه این گزارش توضیح داده شده که در ۱۳ کشور جهان مانند روسیه، استرالیا، هند، کره جنوبی و ایالات متحده کاربران بیش از چهار ساعت در روز را مشغول استفاده از برنامههای موبایل هستند. همچنین در سه کشور اندونزی، سنگاپور و برزیل کاربران موبایل بیش از پنج ساعت از زمان روزانه خود را در برنامهها صرف میکنند.
افزایش استفاده کاربران از اپلیکیشنهای موبایل پس از دوران کرونا
با این وجود، طبق دادههای ارائه شده، به نظر میرسد که همهگیری تاثیرات بلندمدتتری بر نحوه استفاده کاربران از اپلیکیشنهای موبایل داشته است. در واقع به نظر میرسد که علیرغم «بازگشت شرایط به حالت عادی» در سال ۲۰۲۲، بسیاری از مصرفکنندگان همچنان مانند دوران کرونا از اپلیکیشنهای موبایل خود استفاده میکنند.
برای ثابت کردن این موضوع، برخی از بازارها طی دو سال گذشته شاهد پیشرفتهای قابلتوجهی در زمینه استفاده از اپلیکیشنها بودهاند. به عنوان مثال، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ کاربران سنگاپوری ۴.۱ ساعت از روز خود را در برنامهها سپری کردهاند. طبق گزارش جدید، این زمان اکنون به ۵.۷ ساعت افزایش یافته که افزایش ۴۰ درصدی آن را نشان میدهد.
سایر بازارها رشد آهستهتری داشتهاند و زمان استفاده کاربران کشورهای اندونزی، روسیه و آلمان از اپلیکیشنهای موبایل ۱۰ درصد افزایش یافته و این میزان برای کشورهای هند، ژاپن، ایالات متحده و چین هرکدام ۵ درصد بوده است.