چرا باید درایوهای USB قدیمی خود را نگه داریم؟

 

در این مطلب به ۴ دلیل مهم برای حفظ درایو‌های USB قدیمی اشاره شده است که می‌تواند بسیار مفید باشد.

هنگامی که ابزار هوشمند یا غیر هوشمند شما برای استفاده اولیه آن خیلی قدیمی می‌شود، هنوز گزینه‌هایی دارید. تلفن‌ها می‌توانند به دوربین‌های امنیتی تبدیل شوند، تبلت‌ها می‌توانند به کتابخوان‌های الکترونیکی و لپ تاپ‌ها می‌توانند به عنوان سرور‌های رسانه اختصاصی عمل کنند. این نوع بازیافت سخت افزار می‌تواند برای درایو‌های USB نیز اعمال شود.

برنامه‌های خود را به هر جایی ببرید

برنامه‌های قابل حمل برنامه‌هایی هستند که می‌توانند از درایو USB اجرا شوند. شما می‌توانید درایو را از برق جدا کنید، آن را به رایانه دیگری منتقل کرده و همه برنامه‌های مورد علاقه خود را با خود ببرید. این یک گزینه مفید است؛ چه در حال حرکت بین خانه و محل کار خود باشید یا فقط بین رایانه‌های مختلف در اتاق‌های مختلف حرکت کنید.

بهترین مکان برای یافتن این برنامه‌ها در PortableApps.com است. همان طور که خواهید دید، انتخاب گسترده‌ای از جمله مرورگر‌های وب، ابزار‌های بهره وری و بازی‌ها برای انتخاب وجود دارد.

همه چیز را می‌توان از طریق یک رابط مرکزی مدیریت کرد که مانند یک منوی شروع کار می‌کند که می‌توانید از درایو USB خود راه اندازی کنید.

این به شما بستگی دارد که چه برنامه‌هایی را می‌خواهید انتخاب کنید و با خود ببرید؛ اما برخی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین آن‌ها عبارتند از GIMP Portable (برای ویرایش تصویر در حال حرکت)، Google Chrome Portable (مرورگر وب گوگل به هر کجا که می‌روید) و AIMP Portable (برای مدیریت و پخش فایل‌های رسانه‌ای).

عیب یابی مشکلات کامپیوتری

اگر رایانه شما دچار مشکلاتی با باگ، خرابی یا ویروس شد؛ اولین اقدام شما ممکن است آنلاین شدن و دانلود چند ابزار باشد که به شما کمک می‌کنند؛ با این حال، اگر یک بدافزار یا یک باگ ناخوشایند مرورگر یا اتصال اینترنت را غیرفعال کرده باشد، آنلاین شدن همیشه یک گزینه نیست.

این جا است که یک درایو USB مملو از ابزار‌های عیب‌یابی می‌تواند مفید باشد. با بارگیری یک سری از این ابزار‌ها از قبل، نیاز به آنلاین شدن را از بین برده‌اید. همچنین می‌دانید که آن‌ها مطلقا تحت تاثیر هر مشکلی که باعث اختلال در رایانه اصلی می‌شود، نیستند.

این که کدام ابزار عیب‌یابی را برای درایو USB خود انتخاب می‌کنید به شما بستگی دارد؛ اما ابزار‌های خوب و رایگان زیادی وجود دارند. Emsisoft Emergency Kit یک اسکنر ویروس است که نقطه شروع مفیدی است. برنامه Dr.Web CureIt! کامپیوتر شما بدافزار رایجی را که ممکن است ریشه داشته باشد، اسکن می‌کند. یک برنامه دیگر Avira Rescue System وجود دارد که می‌تواند مشکلات مختلف را در تنظیمات و پیکربندی ویندوز اسکن و تعمیر کند. مایکروسافت اسکنر ویروس خود را دارد که می‌تواند از درایو USB نیز اجرا شود: Microsoft Safety Scanner.

یک سیستم عامل قابل حمل را اجرا کنید

ما به برنامه‌های قابل حمل اشاره کرده‌ایم؛ اما شما می‌توانید یک کامپیوتر کامل را با خود در درایو USB حمل کنید. مانند سیستم عامل، برنامه‌ها، فایل‌ها و همه. سیستم عامل لینوکس منبع باز برای این کار عالی است و چندین توزیع لینوکس را می‌توان در حالت قابل حمل اجرا کرد. از جمله Linux Lite، Puppy Linux و MX Linux. با یک بررسی ساده یک مورد مناسب را برای خود انتخاب کنید.

دستورالعمل‌های نصب نسخه انتخابی لینوکس بر روی یک USB باید در سایت رسمی توزیع در دسترس باشد؛ اگر نه، می‌توانید نسخه دیگری را انتخاب کنید. به عنوان مثال، در این جا دستورالعمل اجرای اوبونتو از درایو USB وجود دارد.

به طور خلاصه، باید یک ابزار کوچک به نام Etcher را دانلود و اجرا کنید که سیستم عامل اوبونتو را می‌گیرد و آن را به فرمت مناسبی تبدیل می‌کند که می‌تواند به طور کامل از درایو USB اجرا شود.

تنها مسئله در این مرحله پیدا کردن یک پورت USB یدکی روی رایانه شخصی دیگر، اتصال درایو قابل حمل به آن و بوت شدن از لینوکس به جای سیستم عامل معمولی رایانه است. دستورالعمل‌های نحوه تعویض دستگاه‌های بوت باید با راه‌اندازی رایانه‌ شما روی صفحه نمایش داده شود یا می‌توانید برای یافتن دستورالعمل‌های رایانه خود یک جست و جوی سریع در وب انجام دهید؛ معمولا باید کلیدی مانند Delete یا F۸ را در دستگاه نگه دارید؛ در این مرحله مشاهده خواهید کرد در حال بوت شدن است.

یک درایو بازیابی ویندوز ایجاد کنید

ویندوز ابزار‌های بازیابی کاملا جامعی دارد که مستقیما در سیستم عامل تعبیه شده است، اما ممکن است مواقعی پیش بیاید که واقعا نتوانید وارد سیستم عامل شوید یا نتوانید به ابزار‌های بازیابی به روش عادی دسترسی داشته باشید و این بدان معنا است که می‌توانید ویندوز را به روش عادی برگردانده یا دوباره نصب کنید.

به عنوان یک شبکه ایمنی در صورتی که مشکلی جدی در رایانه شما پیش بیاید، می‌توانید یک درایو بازیابی ویندوز روی یک USB یدکی ایجاد کنید. در ویندوز منوی استارت را باز کرده و عبارت «create a recovery drive» را جست و جو کنید تا ابزار مناسب ظاهر شود. دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا فایل‌های لازم را در درایو USB انتخابی خود کپی کنید؛ اما توجه داشته باشید که این فایل‌ها شامل فایل‌ها و داده‌های شخصی شما نمی‌شوند، شما باید از همه آن‌ها به‌طور جداگانه و به طور معمول پشتیبان تهیه کنید.

اگر فاجعه‌ای رخ دهد، باید از درایو بازیابی خود بوت شوید. این کار معمولا با نگه داشتن کلید‌های Delete یا F۸ هنگام راه اندازی رایانه شما انجام می‌شود، اما یک جست و جوی سریع وب باید به شما بگوید که کلید صحیح برای رایانه شما چیست، همچنین ممکن است در هنگام بوت شدن روی صفحه نمایش داده شود. انتخاب کنید که از درایو USB خود بوت شود، سپس عیب‌یابی، گزینه‌های پیشرفته و بازیابی از درایو را برای نصب مجدد ویندوز انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *