چرا به شیائومی می گویند “شیائومی” ؟

پاورتل/ بسیاری فکر می کنند نام های تجاری چینی مضحک به نظر می رسند. حتی اگر چنین نباشد، نوشتن نام خود را برای بسیاری از کاربران دشوار است. اخیرا، در بعضی صحبت ها برخی از کارآفرینان غربی در این باره شوخی کردند. در این زمینه مدیر عامل شیائومی، لی جون نمی تواند از سکوت خودداری کند. می خواهید بدانید که چرا به شیائومی می گویند “شیائومی” ؟ در ادامه با ما همراه باشید.

مدیر عامل شرکت لی جون گفت:

“در ابتدای تاسیس شیائومی، تیم موسس درباره آنچه شرکت باید نامیده شود بحث کردند. نام هایی مانند “ستاره سرخ”، “فلفل قرمز” و “برنج سیاه” نیز در نظر گرفته شده است. اما به دلایل مختلف، هیچ یک از اسامی به تصویب نرسید. در بحث بعدی، ناگهان به جمله مورد علاقه خود فکر کردم – “بودا یک دانه برنج را به اندازه کوه مرو (Meru) ملاحظه می کند”.

هنگامی که شخصی پیشنهادی با عنوان “Rice یا (Mi – به زبان چینی)” را داد، سرمایه گذار لیو شین گفت: “اینترنت ذاتا طفره می رود. ما بزرگ را نمی گیریم، اما کوچک را چرا. بگذارید آن را Xiaomi بنامیم. این نام بلافاصله مورد تأیید همه قرار گرفت. بنابراین ما شروع به استفاده از آن می کنیم.”

 شیائومی
علاوه بر این، لی ژوئن همچنین نظرات خود را در مورد تأثیر نام بر روی شرکت بیان کرد. آیا نامی با خیلی خاص می تواند باعث پیشرفت شرکت شود؟ پاسخ قطعاً منفی است.

اگر شرکتی فاقد فناوری اصلی باشد، محصولات خوبی نداشته باشد و یا به تجربه کاربر توجه نکند، نمی تواند موفق شود. برعکس، اگرچه نام شرکت ساده است ، اما کل تیم می تواند از طریق فناوری سخت کار کند و در نهایت پاداش دریافت کند. بنابراین همه چیز به کار و افراد بستگی دارد، ارزش برند هرگز با نام آورده نمی شود.

“شائومی (Xiaomi) چیست؟ این سوالی است که طی ۱۰ سال بیشتر از همه از من پرسیده شده است. ” – LEI JUN

شیائومی رویای یک مهندس است. او برای تغییر جهان به فناوری و محصولات متکی است. بنابراین هر سرمایه گذاری جدی در جهان می تواند پاداش مناسبی داشته باشد.

شیائومی ثابت می کند که بهترین محصولات بهترین قیمت ها را دارند. بنابراین کاربران می توانند “با چشمان بسته” خرید کنند.

شیائومی در ابتدای تأسیس خود بر فناوری، ساخت محصولات خوب و تمرکز بر تجربه کاربر تمرکز داشت. اینها عوامل اصلی شیائومی به جوانترین شرکت Fortune 500 بود. موفقیت شیائومی همچنین ثابت می کند که ارزش برند در نهایت توسط فناوری و محصولات خوب پشتیبانی می شود.

درست مانند آنچه نویسنده معروف Fan Haitao در “هیچ کس پیش نمی رود” نوشت: این فقط یک داستان درباره یک شخص و یک شرکت نیست، بلکه داستانی در مورد ظهور چین است.

این داستانی از چگونگی نوآوری یک کشور و دوره است که وقتی سیستم سرمایه گذاری خطرپذیر به تدریج بالغ می شود، اینترنت موبایل کاملاً در حال رشد است، صنعت از نظر سطح پیکسل در حال پیشرفت است و دوره ارتقا سطح مصرف است.

نوآوری و اکتشاف به معنای ورود به سرزمین ناشناخته و قدم زدن در جاده ای است که هیچ کس تاکنون آن را نپیومده است. شرکت های فناوری چینی باید چنین احساس رسالت داشته باشند.

“ما فقط می خواهیم یک چیز جالب و جذاب بسازیم تا انتظارات طرفداران Mi را برآورده کنیم و اکتشافات خود را در زمینه فنی برآورده کنیم.”
نظر شما چیست؟ شیائومی در ذهن شما چطور برندی نشسته است؟ دلیل شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.