چگونه از Night Shift برای کم کردن نور آبی در آیفون استفاده کنید؟

اکثر دستگاه‌های الکترونیکی، در صفحه نمایش خود، نور آبی زیادی را به کاربران نمایش می‌دهند و آیفون شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از افراد، از نور آبی موجود در گوشی‌های آیفون رنج می‌برند و ترجیح می‌دهند تا آن را در حد ممکن کاهش دهند. در حالی که کاهش کامل نور آبی کاری دشوار است، دریافت بیش از حد آن نیز قبل از خواب، می‌تواند باعث بی‌خوابی‌های طولانی و شدید شود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم به دنبال راه‌هایی برای کاهش نور آبی در آیفون خود هستند که اپل با استفاده از ویژگی Night Shift آن را آسان کرده‌است. اگر نور آبی گوشی آیفون شما نیز آزاردهنده است، این مقاله دیجی‌کالا مگ را بخوانید و با نحوه استفاده از Night Shift برای کاهش نور آبی در آیفون به صورت کامل آشنا شوید. همچنین در مورد تاثیر Night Shift روی خواب بهتر افراد نیز صحبت می‌کنیم. برای استفاده از Night Shift، باید چندین مرحله را طی کنید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مراحل استفاده از Night Shift برای کاهش نور آبی در آیفون عبارتند از:

۱) به تنظیمات صفحه نمایش و روشنایی خود بروید
برخلاف دستگاه‌های اندرویدی، برای کاهش نور آبی در آیفون خود، نیازی به اپلیکیشن‌های اضافی ندارید. در عوض، آیفون‌ها با یک فیلتر نور آبی به نام Night Shift عرضه می‌شوند. برای پیدا کردن آن، باید دو مرحله را طی کنید:

در این بخش باید ابتدا وارد Settings شوید.
سپس گزینه Display & Brightness را پاورتل کنید.

۲) ویژگی Night Shift را انتخاب کنید
حال که مرحله یک را کامل طی کردید، در بخش Display & Brightness باید گزینه Night Shift را انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید. حال باید schedule را روشن کنید. شما در این بخش باید زمانی را که می‌خواهید نایت شیفت روشن باشد، انتخاب کنید. بسیاری از افراد این زمان را از عصر تا صبح فردا قرار می‌دهند. با این کار، زمانی که Night Shift روشن باشد، نور آبی تلفن همراه شما، به میزان زیادی، کاهش می‌یابد.

در آیفون‌ها گزینه‌ای تحت عنوان روشن بودن دائمی Night Shift وجود ندارد! شما برای روشن بودن دائمی آن، باید از یک ترفند ساده استفاده کنید. برای این‌ کار، ساعت روشن شدن آن را ۰۴:۰۱ صبح و ساعت خاموش شدن آن را نیز ۰۴:۰۰ صبح قرار دهید. با انجام این مراحل، نایت شیفت تلفن همراه شما، در طی روز دائما روشن است و تنها یک دقیقه در کل ۲۴ ساعت شبانه‌روز، خاموش می‌شود!

همچنین شما می‌توانید هر زمانی که بخواهید، به صورت دستی Night Shift را روشن و یا خاموش کنید.

۳) ویژگی Sunset to Sunrise را روشن کنید
برخی از افراد دوست دارند که ویژگی Night Shift روی تلفن همراه آن‌ها، با غروب آفتاب روشن و با طلوع آفتاب خاموش شود. به همین دلیل، آیفون یک گزینه مختص این افراد طراحی کرده و در بخش schedule قرار داده‌است. شما برای استفاده از این گزینه، تنها باید در بخش schedule روی Sunset to Sunrise کلیک کنید.

اگر این گزینه برای شما وجود ندارد و آن را نمی‌بینید، اصلا نگران نباشید. برای این که بتوانید از این گزینه به درستی استفاده کنید، باید یک سری تنظیمات را تغییر دهید که عبارتند از:

وارد بخش settings شوید.
گزینه Privacy را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
حال باید Location Settings را پاورتل کنید.
به پایین بروید و روی System Services کلیک کنید.
در این مرحله باید مطمئن شوید که Setting Time Zone برای شما فعال است.
حال setting را ببندید. دوباره آن را باز کنید و وارد بخش Night Shift شوید. شما دیگر می‌توانید از Sunset to Sunrise نیز استفاده کنید.

جمع‌بندی
در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه از Night Shift استفاده کنیم. همچنین متوجه تاثیر Night Shift روی خواب بهتر افراد نیز شدیم. کاهش نور آبی که در آیفون شما وجود دارد، می‌تواند گام مهمی برای بهبود خواب شما باشد. همچنین برخی افراد، بعد از استفاده از گزینه Night Shift، ادعا می‌کنند که سردرد آن‌ها کاهش یافته‌است. اگر از آیفون خود زیاد استفاده می‌کنید و گاهی دچار درد چشم یا سردرد می‌شوید، حتما مراحل بالا را طی کنید و Night Shift را روی تلفن همراه خود فعال کنید. این امکان به صورت رایگان در اختیار کاربران آیفون قرار دارد، پس از آن به هیچ وجه غافل نشوید!

آیا شما هم از ویژگی Night Shift برای کاهش نور آبی در تلفن همراه خود استفاده می‌کنید؟ نظر خود را در رابطه با این موضوع برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *