چین و آزمایش‌ پهپادهای انتحاری برای حمله به اهداف مختلف

پاورتل/ آکادمی الکترونیک و فناوری اطلاعات چین (CAEIT) اخیرا ویدیویی منتشر کرده که در آن شاهد پرتاب پهپادهای انتحاری از پشت کامیون و هلیکوپتر هستیم.

در این ویدیو پهپادهای انتحاری از راه دور توسط دستگاهی شبیه به تبلت کنترل می‌شوند. منابع ناشناس به «South China Morning Post» اعلام کرده‌اند که این پهپادها و همچنین کامیون بخشی از استراتژی ارتش چین محسوب می‌شوند.

یکی از این منابع اعلام کرده:

«این کامیون و پهپادها در مراحل اولیه توسعه قرار دارند و مشکلات فنی هنوز برطرف نشده‌اند. یکی از نگرانی‌های اصلی درباره آن‌ها مربوط به سیستم‌های ارتباطی و نحوه جلوگیری از بروز مشکلات برای پهپادهای انتحاری محسوب می‌شود. ارتش به این موضوع پی بده که هوش مصنوعی مورد استفاده در این پهپادها واکنش کندی از خود نشان می‌دهد.»
در گزارش دیگری به این موضوع اشاره شده که این پهپادها برای هدف قرار دادن سربازها، تانک‌ها و دیگر وسایل نظامی توسعه پیدا کرده‌اند و این اولین باری نیست که CAEIT دست به چنین آزمایش‌هایی می‌زند.

در نوامبر ۲۰۱۷ این موسسه تحقیقات آزمایش‌های مشابهی را انجام داد که به باور بسیاری، بزرگترین آزمایش در نوع خود محسوب می‌شد. در این آزمایش‌ها شاهد وجود ۲۰۰ هواپیمای کوچک با بال ثابت بودیم.

به نظر می‌رسد پهپادهای موجود در ویدیوی اخیر شبیه به «CH-901» هستند که اولین پهپاد حمله تاکتیکی چین محسوب می‌شود. این پهپاد ۱.۲ طول دارد و وزن آن به ۹ کیلوگرم می‌رسد. ابعاد کوچک و وزن کم، باعث عملکرد پایین آن نمی‌شوند و این پهپاد می‌تواند با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

این پهپادها نه تنها سرعت بالایی دارند، بلکه می‌توانند تا ۲ ساعت پیش از انفجار نیز پرواز کنند که آن‌ها را تبدیل به وسایل ترسناکی می‌کنند. در حال حاضر اطلاعات کاملی درباره پهپادهای جدید وجود ندارد، اما با توجه به اینکه می‌توانند سیستم‌های دفاع هوایی را به چالش بشکند، باعث نگرانی کشورها خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *