چیپست ۵ نانومتری اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ در راه است

پاورتل/ اگزینوس ۹۹۰ نتوانست رقبای خود را شکست دهد و سامسونگ با معرفی اگزینوس ۲۱۰۰ با معماری ۵ نانومتری خود قصد دارد نشان دهد که چیپست‌های اختصاصی این شرکت هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن دارند.

بر اساس اطلاعات جدیدی، سامسونگ قرار است خیلی زود چیپست ۵ نانومتری و جدید خود را معرفی کند؛ تراشه‌ای که نسل آینده پرچمداران موبایل از آن نیرو خواهند گرفت.

احتمالا سری گلکسی اس ۲۱، فصل اول ۲۰۲۱ با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ معرفی می‌شود؛ اما قبل از معرفی، باید تراشه مذکور به نمایش گذاشته شود. با توجه به اینکه هنوز تاریخ مشخصی برای معرفی این پردازنده وجود ندارد؛ یک افشاکننده توییتری معتقد است که ممکن خیلی زود، اگزینوس ۲۱۰۰ رونمایی شود.

حساب کاربری «Mauri QHD» در توییتر، که پیش‌بینی‌های زیادی درباره سامسونگ و اپل دارد، در مورد تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ (ممکن است آن را با نام اگزینوس ۱۰۰۰ نیز بشناسید) گفته که ممکن است هر لحظه رونمایی شود. هنوز مشخص نشده که سامسونگ چه نامی را برای آخرین و بهترین چیپست خود پاورتل کرده؛ اما طبق گفته «Mauri QHD» قرار بود هفته گذشته این تراشه معرفی شود.

بنا به گفته WCCFtech، مدیران سامسونگ منتظر زمان مناسب برای این کار هستند. طبق گفته «Mauri QHD» زمان تخمینی چند روز دیگر است؛ اما ممکن است مدیران سامسونگ در آخرین دقایق این رونمایی را به تعویق بیاندازند.

حتی اگر این اتفاق طی چند روز آینده رخ ندهد؛ به نظر می‌رسد که این غول کره‌ای قصد دارد تا قبل از معرفی اسنپدراگون ۸۷۵ توسط کوالکام، این کار را انجام دهد تا توجهات را به سمت خود جلب کند. اسنپدراگون ۸۷۵ ممکن است در اجلاس سالانه اسنپدراگون در ماه دسامبر (آذر-دی) معرفی شود؛ پس اگر سر و کله اگزینوس ۲۱۰۰ به یکباره پیدا شد، تعجب نکنید.

در حال حاضر اخبار متناقضی از منابع مختلف درباره عملکرد و رقابت آخرین چیپست‌های دنیای موبایل شنیده می‌شود. نکته مهم اینجاست که اگرچه بنچ‌مارک‌هایی از آخرین چیپست اگزینوس منتشر شده اما مشخص نیست این بنچ‌مارک روی چه موبایلی گرفته شد و باید منتظر بمانیم تا گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ در دسترس قرار بگیرند تا ببینیم که این پردازنده چه عملکردی خواهد داشت. در نهایت، باید دید رقابت اگزینوس سامسونگ، اسنپدراگون کوالکام و چیپست‌های سری A اپل به کجا خواهد کشید.

شما کدام‌یک را برنده این بازی می‌دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *