کارمندان اپل به صورت آزمایشی به دفاتر کاری بازمی‌گردند

کارمندان اپل از اول فوریه (۱۲ بهمن ماه) به صورت آزمایشی قرار است در محل کار حضور پیدا کنند. این شرکت گفته با توجه به اینکه همه گیری کرونا به صورت کامل برطرف نشده، کارمندان می‌توانند چهار هفته در سال کماکان دورکار باشند.

تیم کوک مدیرعامل اپل با ارسال یادداشتی داخلی به کارکنان این شرکت، آن‌ها را از برنامه جدید غول فناوری مطلع کرده است. در یادداشت کوک آمده است که این شرکت قبلا دو هفته دورکاری در سال را پیشنهاد کرده بود، اما اکنون قصد دارد دو هفته دیگر نیز به برنامه خود اضافه کند تا «فرصت بیشتری برای سفر، نزدیک‌تر شدن به عزیزان یا تغییر برنامه‌های روزمره» کارکنان خود فراهم کند.

طبق برنامه آزمایشی اپل، کارمندان ابتدا یک یا دو روز در دفاتر حاضر خواهند شد و سپس از ماه مارس سال آینده، در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه برای کار به دفاتر مراجعه خواهند کرد. آن‌ها می‌توانند کارهای خود را در روزهای چهارشنبه و جمعه از خانه انجام دهند. همچنین اگر برخی کارمندان به حضور بیشتری در دفاتر نیاز داشته باشد، ممکن است از آن‌ها خواسته شود تا چهار یا پنج روز هفته در دفاتر حضور داشته باشند.

کوک برای اولین بار در اوایل تابستان مدل کار ترکیبی را اعلام کرد و اپل قصد داشت در ماه سپتامبر کارمندان را به دفاتر بازگرداند. با این وجود، کارمندان اعتراض خود را نسبت به این تصمیم نشان دادند و غول فناوری برنامه خود را ابتدا تا اکتبر، سپس تا ژانویه و اکنون تا فوریه سال آینده به تاخیر انداخت.

برخی از کارمندان اپل به شدت از مدل هیبردی اپل انتقاد کردند و در نامه‌ای برای کوک نوشتند که خواهان سیاست انعطاف‌پذیرتری هستند که اجازه دورکاری کارمندان را در صورت نیاز فراهم می‌کند.

اپل هنوز به صورت رسمی درباره زمان بازگشت کارمندان به دفاتر بیانیه‌ای صادر نکرده است. با وجود اینکه فروشگاه‌های غول فناوری در زمان اوج شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ تعطیل شده بودند، اپل آن‌ها را در اوایل سال جاری و الزام استفاده از ماسک یک بار دیگر بازگشایی کرد. اکنون باید دید کارمندان اپل نسبت به تصمیم جدید این شرکت چه واکنشی نشان خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *