گوشی شیائومی ردمی نوت 12R معرفی شد؛ همانی که باید بخرید!

سومین محصول از سری Redmi Note 12 امروز و پس از انبوه انتشار شایعات توسط رسانه‌های مختلف در وبسایت شرکت شیائومی ظاهر شد. گوشی Redmi Note 12R با یک طراحی مینیمال که به نظر آمده تا بسیاری از محصولات دیگر را کنار زده و تکمیل کننده پازل قدرتمند سری ردمی نوت ۱۲ برای تصاحب بازارهای در حال توسعه و سری محصولات میان رده در همه کشورهایی باشد که شیائومی در آنها قافله را به سری گلکسی A سامسونگ باخته است. در ادامه با معرفی این گوشی همراه ما باشید.

شاید بتوان گفت که سری گوشی شیائومی Redmi Note 12 یکی از پر سر و صداترین سری محصولات بخش گوشی‌های هوشمند طی دو ماه اخیر بوده‌اند. در واقع پس از معرفی گوشی Redmi Note 12 Pro و پس از آن Redmi Note 12 بود که اولین شایعات معتبر در مورد معرفی گوشی Redmi Note 12R منتشر شده و حتی برخی از رسانه‌ها خبر معرفی غیررسمی این گوشی را نیز منتشر کردند. اما بالاخره امروز و ساعتی پیش بود که وبسایت رسمی شیائومی مشخصات و تصاویر گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ آر را منتشر کرد که یک نسخه ویژه از ردمی ۱۲ است و شاید بتوان آن را نسخه ۵G این محصول محبوب دانست.


 

مشخصات و قابلیت‌های Xiaomi Redmi Note 12R
در نمای ظاهری با یک محصول با طراحی یک دست شامل ماژول دوربین پشتی که به محصولات ۲۰۲۳ شیائومی شبیه بوده و در جلو حاشیه نمایشگر اندک با دوربین از نوع حفره دایره‌ای را برگزیده روبرو هستیم.

شاید اگر کمی با چاشنی تخیل به این محصول نگاه کنید بتوانید آن را از برخی جهات شبیه به گوشی‌های سامسونگ نیز بدانید که در نسخه ۲۰۲۳ مدل‌های سری گلکسی A، برآمدگی قابل توجهی برای بخش ماژول دوربین و هر لنز در نظر گرفته نشده است. البته اگر این تخیل را همچنان ادامه داد نیز می‌توان گفت که ترکیب دو دایره لنز نیز از برخی جهات دیگر حس گوشی‌های اپل را به کاربر می‌دهد.

شاید برترین نکته در مورد این گوشی استفاده آن از تراشه تازه معرفی شده Snapdragon 4 Gen 2 باشد که قابلیت استفاده از شبکه‌های ارتباطی ۵G را در بسیاری از محصولات میان رده با قیمت رو به پایین میسر می‌کند. این گوشی همانطور که گفته شد بسیار شبیه به ردمی ۱۲ است؛ محصولی که به جای یک تراشه با مودم ۵جی، در آن از تراشه پردازشی مدیاتک Helio G88 استفاده شده بود که تنها در شبکه‌های ارتباطی ۴G قادر به ارائه حداکثر سرعت دانلود آپلود اطلاعات است.

در بخش نمایشگر ردمی نوت ۱۲R با یک پنل بزرگ ۶.۷۹ اینچی از نوع LCD روبرو هستیم که با رزولوشن FHD+، نرخ بروزرسانی محتوای ۹۰ هرتز را برگزیده است.

در بخش دوربین و پشت دستگاه، دایره‌های بزرگ محل قرارگیری دو لنز، شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک لنز کمکی دیگر جلوی سنسور ۲ مگاپیکسلی برای اخذ اطلاعات عمق میدان است. در جلوی دستگاه نیز حفره دایره‌ای محل قرارگیری دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی دستگاه است. برای مقایسه در نظر داشته باشید که در ردمی ۱۲ یک سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی در پشت قرار گرفته بود و رزولوشن دوربین جلو نیز ۸ مگاپیکسل بود.

در بخش نرم‌افزار اما همه چیز کاملاً بروز است. شیائومی از اندروید ۱۳ همراه با MIUI 14 در گوشی Redmi Note 12R استفاده کرده که با کلیه امکانات جدید این رابط کاربری ارائه می‌شود.

باتری این دستگاه ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داشته و همراه با یک شارژر سریع ۱۸ واتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

قیمت و زمان عرضه Redmi Note 12R

طبق اعلام سایت مرجع، شیائومی ردمی Note 12R در چهار نسخه عرضه می‌شود که شامل نسخه‌های با حافظه‌های رم و داخلی به ترتیب ۴/۱۲۸، ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی است. شروع قیمت برای ارزان‌ترین نسخه ۹۹۹ یوآن چین، معادل ۱۴۰ دلار آمریکاست. قیمت نسخه‌های دیگر نیز به ترتیب معادل ۱۵۱، ۲۰۶ و ۲۴۸ دلار خواهند بود.

در حال حاضر و به دلیل نوبرانه بودن، تنها این گوشی را می‌توان در رنگ‌های مشکی، آبی یا نقره‌ای از شرکت China Telecom تهیه کرد. هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد در دسترس بودن بین المللی Redmi Note 12R وجود ندارد ولی طبق تجربه باید گفت همین قیمت و مشخصات برای بازار کشورهای دیگر نیز در نظر گرفته شده و احتمالاً تا حداکثر یک ماه دیگر شاهد خودنمایی ردمی نوت ۱۲ آر در ویترین مغازه‌ها خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *