گوگل پشتیبانی کروم از ویندوز 7 را تا سال 2022 تمدید کرد

سخت افزار/ شاید از لحاظ مایکروسافت ویندوز ۷ یک نسخه منسوخ از سیستم عامل خود باشد اما هنوز این سیستم عامل از محبوبیت بسیار بالایی نزد عده‎ای از کاربران برخوردار است و تعداد قابل توجهی از مردم هنوز کاربر این سیستم عامل هستند، با اینکه ردموندی‌ها مدت‎هاست دیگر آن را به فراموشی سپرده‎اند، اما دیگر کمپانی‎های توسعه دهنده هنوز کم و بیش از آن پشتیبانی می‎کنند چرا که کاربران زیادی همچنان تمایل به ارتقای سیستم عامل کامپیوتر خود به نسخه های جدیدتر ندارند. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته پشتیبانی کروم از ویندوز ۷ را برای زمانی بیشتر از آنچه که برنامه‌ریزی شده، ادامه دهد.

تمدید شش ماهه پشتیبانی کروم از ویندوز ۷
غول جستجوی جهان در ژانویه‎ای که گذشت اعلام کرد از ۱۵ جولای ۲۰۲۱ دیگر توسط Google Chrome از ویندوز ۷ پشتیبانی نخواهد کرد اما اکنون تغییر نظر داده و پشتیبانی از ویندوز ۷ توسط کروم دست کم ۱۵ ژانویه سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت. گوگل اعلام کرده، امسال کسب و کارها و تیم‎های IT از آنجایی که مجبور بودند در خانه کار کنند، چالش های فراوانی داشتند. مسائلی که تماما به واسطه همه‎گیری ویروس کرونا ایجاد شد و مشاغل بسیاری را تحت تاثیر قرار داد. احتمالا برخی پروژه‌های IT افراد را برای ساعات طولانی پشت میز نگه داشته است. به گفته کمپانی، گوگل باید نظرات مشتریان تجاری خود را میشنیده است. اگر چه بیش از یک دهه از عمر ویندوز ۷ می گذرد اما هنوز شرکت‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند.

طبق اطلاعات گوگل، ۲۲ درصد از سازمان‌ها هنوز از ویندوز ۱۰ استفاده می‎کنند و سیستم عامل کامپیوترهای خود را به ویندوز ۱۰ بروزرسانی نکرده اند. حال گوگل امیدوار است با تمدید ۶ ماهه پشتیبانی مرورگر خود از ویندوز ۷، کاربران تجاری فرصت کافی برای ارتقا نسخه سیستم عامل سیستم‌های خود را داشته باشند و همچنین از بابت مسائل امنیتی نگرانی نداشته باشند. کمپانی مایکروسافت خود انتشار بروزرسانی های امنیتی برای ویندوز ۷ را از ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ متوقف کرد اما انتشار بروزرسانی‌های امنیتی در ازای پرداخت مبلغی برای شرکت‎ها تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *