یوتیوب به عنوان بخشی از رقابت خود با تیکتاک، ابزار جدیدی به اپلیکیشن iOS و اندروید خود اضافه کرده که «Edit to Shorts» نام دارد و تبدیل ویدیوهای طولانیتر کاربران به ویدیوهای کوتاه Shorts را آسانتر میکند.
با وجود این ابزار، تولیدکنندگان محتوا میتوانند تا حداکثر ۶۰ ثانیه یکی از ویدیوهای خود را انتخاب کنند و سپس کلیپ موردنظر خود را از برنامه یوتیوب در iOS یا اندروید به ویرایشگر Shorts بیاورند. سپس میتوان موارد دیگری از جمله متن، فیلترهای مختلف و همچنین محتوا موجود در گالری یا گرفته شده توسط دوربین را به آن اضافه کرد و ویدیو کوتاه جدید خود را آپلود کرد.
گوگل در پست وبلاگ خود برای معرفی ابزار جدید یوتیوب میگوید که در ویدیو کوتاه نهایی، به ویدیو اصلی لینک داده میشود تا با این وجود، این ابزار به یک ابزار تبلیغاتی ایدهآل برای سازندگان محتوا تبدیل شود. بنابراین، در صورتی که کاربران از یک ویدیو Shorts ایجاد شده با این ابزار لذت ببرند، لازم نیست برای مشاهده ویدیو اصلی آن به کانال سازنده بروند و به دنبال ویدیو کامل باشند.
برخلاف ابزارهای دیگر یوتیوب مانند Cut که به کاربران اجازه میدهد تا از پنج ثانیه یک ویدیوی طولانیتر دیگر برای ساخت ویدیو کوتاه استفاده کنند، ابزار Edit to Shorts را نمیتوان روی ویدیوهای آپلود شده توسط دیگران استفاده کرد. در واقع، این ابزار فقط برای ویدیوهایی فعال است که توسط شما آپلود شده باشند.
-
میل بارفیکس رجال مدل Single
خرید محصول -
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل الپی مدل TBV12
خرید محصول -
رول پلاک کاسپین مدل ۶ سانتی متری مجموعه ۲۵۰ عددی
۶۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
ست تاپ و نیم تنه دخترانه پیانو مدل ۱۸۶۴-۱۷
خرید محصول -
زیرانداز سفری ۸ نفره کد ۶۰۸
خرید محصول -
باتری موبایل مدل AB653039CU ظرفیت ۸۸۰ میلی آمپرساعت مناسب برای گوشی موبایل سامسونگ U900
خرید محصول -
کلاه هدفون بی سیم اپتیکس مدل HL-1
خرید محصول -
قفل کابلی موتور سیکلت مدل گوریلا کد YP-G-150CM
اطلاعات بیشتر
در پست یوتیوب آمده است که ابزار Edit into a Short به کاربران این امکان را میدهد که «جان تازهای به محتوا کلاسیک خود ارائه کنند» و هم اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است. در حالی که این ابزار و قابلیتهای آن بهطور کامل جایگزین نرمافزارهای سنتی ویرایش ویدیو برای ایجاد Shorts نخواهد شد، اما این موضوع که یوتیوب پلتفرم سریع و آسانی را در دسترس سازندگان قرار داده، قابلتوجه است.
یوتیوب از زمان راهاندازی قابلیت Shorts در سال ۲۰۲۰ تمرکز زیادی روی بهبود آن داشته است. البته این موضوع چندان جای تعجبی ندارد، زیرا پلتفرم ویدیویی متعلق به گوگل اخیرا اعلام کرده بود که بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر در ماه ویدیوهای کوتاه را تماشا میکنند.