آمار فروش Resident Evil 3 Remake اختلاف چندانی با انتظارات ندارد

پاورتل/ نتایج عملکرد نسخه بازسازی شده Resident Evil 3 در دوره سه‌ماهه‌ی بعد از تاریخ عرضه بازی اعلام شده و به نظر می‌رسد که کپکام از آمار و ارقام ثبت شده رضایت دارد.
   
استودیوی کپکام (Capcom) به‌تازگی جزئیات آمار فروش Resident Evil 3 Remake را از تاریخ انتشار این بازی در ماه مارس تا ۳۰ ژوئن منتشر کرده که براساس آن، ۲.۷ میلیون نسخه از این نسخه‌ی بازسازی شده در سرتاسر جهان به فروش رسیده است. اگرچه این رقم به هیچ عنوان یک شکست برای این بازی تلقی نمی‌شود، نمی‌توان از اختلاف قابل‌توجه آن با آمار ۴.۲ میلیون نسخه‌ای Resident Evil 2 remake در بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته چشم‌پوشی کرد.

با بازخورد ضعیف منتقدان و آمار فروش پایین‌تری که نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Resident Evil 3 در مقایسه با قسمت قبلی خود به ثبت رسانده، انتظار می‌رفت که کپکام نیز از نتایج به‌دست آمده رضایت نداشته باشد؛ اما به نظر می‌رسد که این موضوع با واقعیت فاصله دارد. مقامات این استودیو در نشست پرسش و پاسخ پایان دوره‌ی سه‌ماهه‌ خود با سرمایه‌گذاران، اذعان داشتند که نتایج عملکرد Resident Evil 3 Remake تاحد زیادی منطبق با انتظارات و برنامه‌ریزی قبلی این شرکت پیش رفته و این موضوع به‌طور ویژه با عملکرد نسخه اورجینال بازی، یعنی Resident Evil 3: Nemesis در ارتباط است. ضمن اینکه کپکام قصد دارد تا با به کارگیری استراتژی‌های جدید در قیمت گذاری بازی‌های بازسازی شده‌ی خود، آمار فروش آن‌ها را در دوران تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ به سمت مورد نظر خود هدایت کند. سخنگوی Capcom در این رابطه می‌گوید:

«با درنظرگرفتن جزئیات آمار فروش نسخه اورجینال Resident Evil 3: Nemesis، نتایج به‌دست آمده برای نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این بازی اختلاف چندانی با انتظارات ما ندارد. در ادامه، با استراتژی‌های قیمت گذاری جدیدی که برای نسخه‌های بازسازی شده‌ی بازی‌ها در نظر خواهیم گرفت، آمار فروش آن‌ها را در فاصله‌ی زمانی پاییز تا پایان سال ۲۰۲۰، به سمت مورد نظر هدایت می‌کنیم.»

کپکام اخیراً هم اعلام کرده بود که آمار فروش «قوی» نسخه بازسازی شده Resident Evil 3 طی دوره سه‌ماهه‌ی گذشته، سوددهی قابل قبولی را برای شرکت به‌دنبال داشته است. توسعه‌دهندگان این استودیو، در خلال نشست پرس و پاسخی که بالاتر هم به آن اشاره شد، در خصوص احتمال افزایش قیمت بازی‌های این شرکت در پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس صحبت‌هایی را مطرح کردند که براین اساس، هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

Resident Evil 3 Remake در نقد و بررسی نیز نمره متوسط و رو به بالای ۶.۵ را در یافت کرد.  در بخش‌هایی از این نقد و بررسی می‌خوانیم:

«Resident Evil 3 Remake، بازی بدی نیست بلکه یک بازسازی بسیار ضعیف است. به دیدِ اشتباه یک بازی کاملا جدید، ساخته کپکام تجربه اکشن سرگرم‌کننده و ترسناکی است. ولی خب مشکل اینجا است که اثر موردِ بحث، یک بازسازی از یکی از بهترین نسخه‌های کلاسیک مجموعه است و با این دید، ریمیک رزیدنت ایول ۳ تجربه ناراحت‌کننده‌ای برای طرفداران قدیمی است؛ چرا که سازندگان در ساخت آن خیلی توجهی به این موضوع که قبلا اثری به اسم رزیدنت ایول ۳ وجود داشته، نکرده‌اند و صرفا برداشتی آزاد و بسیار سطحی از آن داشته‌اند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *