آمریکا با یک چالش امنیتی بزرگ در سرورها روبرو شد

پاورتل/ «آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های امنیت ملی» درباره یک شکاف امنیتی در سرورهای ویندوز هشدار داده که به هکرها اجازه می دهد به راحتی اختلالاتی در شبکه ایجاد کنند.
به گزارش انگجت، دولت آمریکا با یک چالش امنیتی بزرگ در سرورها روبرو شده است. «آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های امنیت ملی»(CISA) یک دستور اضطراری صادر و از سازمان‌های دولتی خواسته یک وصله امنیتی مهم را برای شکافی در سرورهای ویندوز نصب کنند.

این شکاف امنیتی در سرورهای ویندوز، Zerologon نام دارد. به طور دقیق شکاف در پروتکل «Netlogon Remote» به هکرها اجازه دسترسی کامل به شبکه را می‌دهد و به این ترتیب مهاجمان سایبری می‌توانند اختلالات متعددی در شبکه‌ها ایجاد کنند.

آژانس CISA به دلیل عواقب خطرناک چنین شکافی، پیام هشداری صادر کرده است. شکاف مذکور در سرورهای ویندوز ۲۰۰۸R۲ و نسخه‌های پس از آن، از جمله سرورهای فعلی وجود دارد که بر ویندوز ۱۰ مبتنی هستند.

به گفته کارشناسان استفاده از این شکاف امنیتی نیز بسیار ساده است و هکرها می‌توانند به راحتی آن را بیاموزند. به همین دلیل سازمان‌های دولتی باید وصله‌ای امنیتی را نصب کنند.

هرچند مخاطبان این هشدار سازمان‌های دولتی و فدرال بوده‌اند، اما شرکت‌های خصوصی که از سرورهای ویندوز استفاده می‌کنند، نیز باید هشیار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *