آموزش حذف تاریخچه جستجوی 15 دقیقه آخر گوگل در اندروید و IOS

اگر به دنبال حذف تاریخچه جستجوی ۱۵ دقیقه گوگل در نسخه اندروید و آی او اس این اپلیکیشن هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

نحوه حذف تاریخچه جستجوی ۱۵ دقیقه آخر گوگل چگونه است؟ گوگل پراستفاده‌ترین و محبوب‌ترین موتور جستجوی دنیا است و تقریبا در حوزه کاری خود هیچ رقیب قابل توجهی ندارد. از گوگل در هر دستگاهی می‌توان استفاده کرد،‌ خواه رایانه شخصی باشد خواه تلفن همراه، تبلت، تلویزیون هوشمند یا غیره. اما این استفاده عام و همگانی از گوگل به این معنا است که گوگل تقریبا همه چیز را در مورد ما می‌داند.

از این منظر تنها با تکیه به تاریخچه جستجو، گوگل می‌تواند تعیین کند که ما چه نوع افرادی با چه علایقی هستیم. گرچه با استفاده از ویژگی حذف تاریخچه جستجو می‌توان این مشکل را برطرف کرد، ولی این روش برای همیشه امکان‌پذیر نیست.

روش حذف تاریخچه جستجوی گوگل
گوگل سال گذشته در کنفرانس گوگل I/O اعلام کرد که ویژگی جدیدی به مجموعه حریم خصوصی برنامه گوگل اضافه می‌کند که به کاربر امکان می‌دهد تاریخچه جستجوی ۱۵ دقیقه گذشته خود را حذف کند. این ویژگی اواسط سال گذشته برای کاربران iOS ارائه شد و حال بعد از گذشت تقریبا هفت ماه برای کاربران اندروید هم عرضه شده است. اما نحوه حذف تاریخچه جستجوی ۱۵ دقیقه آخر گوگل چگونه است؟ برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

در نوار جستجوی گوگل روی نماد G تپ کنید.
سپس روی عکس پروفایل خود در گوش بالا سمت راست تپ کنید.
در اینجا یک پنچره پاپ‌آپ ظاهر می‌شود که گزینه حدف ۱۵ دقیقه گذشته در آن وجود دارد، آن را انتخاب کنید.
با اینکار فرایند حذف تاریخچه ۱۵ دقیقه آخر انجام می‌شود و در پایان پیامی با مضمون حذف موفقیت‌آمیز تاریخچه دریافت خواهید کرد. بعد از مدت زمانی اندک تغییرات روی حساب گوگل شما نیز اعمال خواهد شد.

این مراحل امکان حذف تاریخچه جستجوی ۱۵ دقیقه آخر گوگل را به سادگی فراهم می‌کند. البته امکان دارد در حال حاضر این ویژگی را نبینید، اما برای بسیاری از کاربران اندروید در دسترس است و احتمالا طی هفته‌های آینده به طور گسترده برای همه کاربران عرضه می‌شود.

البته از آنجایی که این ویژگی مربوط به آخرین به روز رسانی برنامه گوگل است، بهتر است پیش از هرچیز مطمئن شوید که آخرین نسخه را نصب کرده‌اید.

در حال حاضر هم کاربران اندروید و هم کاربران iOS به ویژگی حذف ۱۵ دقیقه آخر دسترسی دارند و تنها این کاربران دسکتاپ هستند که چنین قابلیتی ندارند. البته در دسکتاپ شما می‌توانید اطلاعات جستجوی خود را در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ روز گذشته، ۴ هفته گذشته و یا کل تاریخچه جستجو را حذف کنید.

به علاوه در مورد دسکتاپ می‌توان تنظیم کرد تا فعالیت‌هایی قدیمی‌تر از ۳ ماه، ۱۸ ماه یا ۳۶ ما به طور خودکار حذف شوند. از آنجایی که گوگل I/O 2022 در ماه می سال جاری برگزار می‌شود،‌ انتظار می‌رود که گوگل ویژگی مشابهی را هم برای دسکتاپ معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *