آپدیت اندروید 11 نوکیا 5.3 به صورت رسمی و پایدار منتشر شد

پاورتل/ مدتی پیش نوکیا به صورت صمیمانه‌ای همکاری خود را با گوگل آغاز کرد. این همکاری، با پیوستن نوکیا به پروژه اندروید وان صورت گرفت. به هر حال، آپدیت اندروید ١١ نوکیا ۵.٣ رسماً ارائه شده است. در ادامه این مطلب، به جزئیات آپدیت جدید نوکیا ۵.٣ می‌پردازیم.

نوکیا سال گذشته گوشی‌های متعددی را رونمایی کرد. یکی از گوشی‌های مورد توجه در آن نسل، نوکیا ۵.٣ بود. این گوشی، از تراشه اسنپدراگون ۶۶۵ و دوربین اصلی چهارگانه استفاده می‌کرد.

گوگل به طور رسمی نسخه نهایی و پایدار اندروید ١١ را در تاریخ ٨ سپتامبر ٢٠٢٠ رونمایی کرد. در آن زمان، حدود ۶ ماه از رونمایی رسمی نوکیا ۵.٣ نیز گذشته بود. شاید انتظار داشته باشید که نوکیا ۵.٣ خیلی زودتر از این‌ها به روزرسانی سیستم عامل اندروید ١١ را دریافت کرده باشد. اما این اتفاق، به تازگی در حال رخ دادن است. این در حالی است که گوگل تا حدود ١ ماه دیگر نسخه نهایی اندروید ١٢ را معرفی خواهد کرد.

گوشی‌های نوکیا، معمولاً به دلیل عضویت در پروژه اندروید وان، به صورت به روز می‌شوند. اما ظاهراً این اتفاق تا حدودی برای Nokia ۵.۳ به وقوع نپیوسته است. به نظر می‌رسد که خیل عظیم گوشی‌های نوکیا، سبب تأخیر در ارائه به روزرسانی برای برخی مدل‌ها شده‌اند. از سوی دیگر، نوکیا ۵.٣ نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. برای همین، نوکیا با مشکلاتی در ارائه آپدیت اندروید ١١ موجه بوده است. در جدیدترین نقشه راه نوکیا برای ارائه این به روزرسانی، نوکیا ۵.٣ برای فصل دوم سال ٢٠٢١ برنامه ریزی شده بود. اما ما هم اکنون در اواسط فصل سوم این سال هستیم!

اولین موج انتشار این به روزرسانی، برای مناطقی از جمله کامبوج، هنگ کنگ، هند، اندونزی، لائوس، ماکائو، مالزی، میانمار، نپال، سریلانکا، سوئیس، تایوان و ویتنام می‌باشد. نوکیا می‌گوید که در آینده‌ای نزدیک موج دوم به روزرسانی اندروید ١١ این گوشی برای مناطق بیشتری عرضه می‌شود. گفته می‌شود که حجم حدودی بارگیری این به روزرسانی، برابر با ١.۶٧ گیگابایت است. همچنین وصله امنیتی ژوئن ٢٠٢١ در این بسته به روزرسانی موجود است. این میزان از تأخیر برای ارائه آپدیت اندروید ١١ نوکیا ۵.٣ آن هم در بسیاری از مناطق فرعی، واقعاً غیر قابل قبول است. بنابراین، انتظار داریم تا HMD Global با ارائه اندروید ١٢ در زمانی زودتر، این تأخیرها و تعلل‌ها را جبران کند.

نظر شما در مورد آپدیت اندروید ١١ این گوشی چیست؟ آیا نوکیا این به روزرسانی را در زمان مناسبی منتشر کرده است؟ فکر می‌کنید که دلیل این تأخیرها چه بوده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *