آپدیت MIUI 12.5 ردمی نوت ١٠ پرو و سه گوشی دیگر ارائه شد

پاورتل/ شیائومی با دست پر بازگشته است! بخش به‌روزرسانی نرم‌افزاری این کمپانی، یکی از بخش‌هایی بود که کاربران، ایراداتی را به آن وارد کرده بودند. اما شیائومی در حال تسریع سرعت به‌روزرسانی‌های خود است. این به‌روزرسانی‌، مربوط به رابط کاربری MIUI 12.5 است. آپدیت MIUI 12.5 ردمی نوت ١٠ پرو نسخه جهانی و ٣ گوشی دیگر با فاصله زمانی کمی ارائه شده است. در ادامه، نگاهی به جزئیات این به‌روزرسانی‌های بزرگ خواهیم داشت.

آپدیت MIUI 12.5 ردمی نوت ١٠ پرو نسخه جهانی به صورت پایدار
ردمی نوت ١٠ پرو نسخه جهانی، یک میان رده با ارزش خرید بالا است. این گوشی، در دو نسخه جهانی و هند عرضه شده است. هر دو نسخه این گوشی، آپدیت MIUI 12.5 را دریافت کرده‌اند. اما موضوع بحث ما، فعلاً نسخه جهانی ردمی نوت ١٠ پرو است. این گوشی میان رده، از نمایشگر ۶.۶٧ اینچی با پنل Super AMOLED و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی برخوردار شده است. همچنین تراشه ٨ نانومتری اسنپدراگون ٧٣٢ جی و دوربین اصلی چهارگانه‌ ١٠٨ مگاپیکسلی نیز در این دستگاه میان رده قرار گرفته است.

در گزارشی از Xiaomiui، ردمی نوت ١٠ پرو نسخه جهانی در حال دریافت نسخه پایدار رابط کاربری MIUI 12.5 است. انتشار این به‌روزرسانی بزرگ، از امروز به صورت جهانی آغاز شده است. اسم رمز این گوشی، Sweet است. چند کاربر ردمی نوت ١٠ پرو، گزارش داده‌اند که گوشی آن‌ها در حال دریافت نسخه پایدار رابط کاربری MIUI 12.5، جدیدترین نسخه رابط کاربری اختصاصی شیائومی است.

حجم دانلود این به‌روزرسانی، برابر ٢.٨ گیگابایت می‌باشد. بهتر است در صورت دریافت این به‌روزرسانی، آن را بلافاصله دانلود و نصب کنید. در غیر این صورت، امکان ناپدید شدن آپدیت MIUI 12.5 برای این گوشی وجود دارد! اگر این به‌روزرسانی همچنان در دسترس شما قرار گرفته است، نیازی به نگرانی نیست. همان طور که چندین بار اشاره کرده بودیم، به‌روزرسانی تمام نسخه‌ها به صورت همزمان ارائه نمی‌شود. این به‌روزرسانی‌ها، به صورت سری به سری ارائه می‌شوند و ممکن است یک کاربر زودتر یا دیرتر موفق به نصب آن شود.

نسخه فریمور آپدیت MIUI 12.5 ردمی نوت ١٠ پرو، “V12.5.1.0.RKFMIXM” است. وصله امنیتی آوریل همراه با این بسته در گوشی ردمی نوت ١٠ پرو نصب خواهد شد. آپدیت MIUI 12.5 در این گوشی، بر پایه سیستم عامل اندروید ١١ ارائه شده است. نصب آپدیت MIUI 12.5 ردمی نوت ١٠ پرو، پیشنهاد می‌شود. چرا که بهبود عملکرد کلی و مصرف انرژی به همراه افزوده شدن برخی از قابلیت‌های جدید توسط این رابط کاربری در گوشی شما اعمال خواهد شد.

آپدیت MIUI 12.5 شیائومی Mi 10S به صورت پایدار
دومین گوشی که قصد داریم در مورد آپدیت MIUI 12.5 آن صحبت کنیم، شیائومی Mi 10S است. این گوشی، مدتی پیش به عنوان یک گوشی بالا رده با تراشه‌ اسنپدراگون ٨٧٠ رونمایی شده بود. یکی از محوریت‌های اصلی این گوشی، تمرکز بر ارائه عملکرد صوتی پیشرفته بود.

همان طور که مستحضر هستید، گوشی Xiaomi Mi 10S در حال حاضر، تنها در چین رونمایی و عرضه شده است. بنابراین، خبری از به‌روزرسانی جهانی این گوشی نیست و شاهد در دسترس قرار گرفتن به‌روزرسانی MIUI 12.5 این گوشی هستیم. اسم رمز Mi 10S، همان Thyme است. حجم دانلود به‌روزرسانی MIUI 12.5 این دستگاه، برابر با ٣.۵۶ گیگابایت است. حجم این به‌روزرسانی، نسبتاً زیاد است. پچ امنیتی آوریل در این به‌روزرسانی، موجود است. نسخه فریمور گوشی Mi 10S با نصب این به‌روزرسانی، به “V12.5.1.0.RGACNXM” تغییر خواهد یافت.

مشخصاً به‌روزرسانی رابط کاربری MIUI 12.5 بر پایه سیستم عامل اندروید ١١ انتشار پیدا کرده است. بسیاری از کاربران چینی Mi 10S خبر از دریافت گسترده این به‌روزرسانی مهم داده‌اند. با توجه به برخی از مشکلات داغی که در این دستگاه بالا رده وجود دارد، می‌توان امیدوار بود که تا حدود قابل محسوسی، نصب آپدیت MIUI 12.5 در این گوشی حل شود.

آپدیت MIUI 12.5 ردمی K30i 5G به صورت پایدار
در ادامه عرضه گسترده‌تر به‌روزرسانی نسخه ١٢.۵ رابط کاربری محبوب MIUI، ردمی K30i 5G هدف قرار گرفته است. این بار، شیائومی یک گوشی دیگر از سری K30 را برای عرضه آپدیت MIUI 12.5 پاورتل کرده است. پیش‌تر دو گوشی Redmi K30 Pro و Redmi K30 Pro Zoom آپدیت MIUI 12.5 را دریافت کرده بودند. در نهایت، زمان به عرضه گسترده آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 برای ردمی K30i 5G فرا رسید. همچنین این به‌روزرسانی به صورت پایدار و نهایی برای گوشی میان رده سری K30 منتشر شده است.

همچنین این گوشی نیز تنها در چین معرفی و عرضه شده است. به همین دلیل است که هیچ خبری از نسخه جهانی آپدیت MIUI 12.5 برای این گوشی میان رده نیست. اما اسم رمز Redmi K30i 5G، کمی عجیب و جالب است. اسم رمزی که ردمی برای این گوشی پاورتل کرده است، picasso_48m نام دارد! راستش را بخواهید، در ابتدا باور نکردم که اسم رمز K30i 5G، این چنین باشد. نصب این به‌روزرسانی، نسخه فریمور گوشی Redmi K30i 5G را به “V12.5.2.0.RGICMXM” تغییر خواهد داد.

حجم این به‌روزرسانی مهم برای Redmi K30i 5G، معادل ٣.١ گیگابایت است. با وجود این که به‌روزرسانی مذکور، نسخه اندروید را ارتقاء نمی‌دهد، حجم دانلود بالایی دارد. علت این قضیه، می‌توان مربوط به سنگینی رابط کاربری MIUI باشد. در دیگر برندها مانند هواوی با رابط کاربری EMUI نیز شاهد حجیم بودن به‌روزرسانی‌های مربوط به نسخه رابط کاربری هستیم.

این به‌روزرسانی نیز همراه با وصله امنیتی ماه آوریل ٢٠٢١ برای Redmi K30i 5G طراحی و توسعه یافته است. در نهایت، کاربران این گوشی در حال دریافت آپدیت MIUI 12.5 در چین هستند. اگر این گوشی را از چین سفارش داده‌اید و کاربر آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا فرصت ارتقاء به رابط کاربری MIUI 12.5 را از دست ندهید.

آپدیت MIUI 12.5 گوشی Mi 10 Youth Edition به صورت پایدار
و اما نوبت به آخرین گوشی می‌رسد که در این سری، به‌روزرسانی رابط کاربری MIUI 12.5 را دریافت کرده است. این گوشی، دستگاه میان رده جذاب شیائومی، یعنی Mi 10 Youth Edition است. این گوشی پیش‌تر با سیستم دوربین پیشرفته همراه با لنز پریسکوپ تله فوتو در چین معرفی شده بود.

در انتها، متوجه می‌شویم که تنها یکی از به‌روزرسانی‌های رابط کاربری MIUI 12.5 که شیائومی برای دستگاه‌های خود و زیر مجموعه‌هایش منتشر کرده است، به صورت جهانی منتشر شده است. به همین ترتیب، سه گوشی دیگر در این لیست، مربوط به چین هستند. ظاهراً شیائومی علاقه زیادی به گذاشتن اسم هنرمندان مطرح تاریخ بر روی دستگاه‌های خود دارد. اسم رمز گوشی Mi 10 Youth Edition، مربوط به هنرمند هلندی، یعنی ونسان ون گوگ است! ونگوگ و پیکاسو، تنها دو مورد از همین گروه هستند. نسخه فریمور Mi 10 Lite Youth Edition در این به‌روزرسانی، “V12.5.2.0.RJVCNXM” می‌باشد.

حجم دانلود آپدیت MIUI 12.5 گوشی Mi 10 Youth Edition، حدود ٣.۴۵ گیگابایت است. این به‌روزرسانی همراه با وصله امنیتی آوریل ٢٠٢١ منتشر شده است. به‌روزرسانی‌ مورد اشاره به صورت پایدار و نهایی برای Mi 10 Youth Edition عرضه شده است. انیمشین‌ها و صداهای طبیعی‌تر، از تغییرات اعمال رابط کاربری MIUI 12.5 در گوشی‌های شیائومی است. این به‌روزرسانی‌، به همراه سیستم عامل اندروید ١١ برای نسخه جوانان می ١٠ لایت انتشار یافته است.

به نظر شما، عملکرد شیائومی در ارائه به‌روزرسانی‌های مربوط به رابط کاربری MIUI 12.5 چگونه بوده است؟ آیا عملکرد این دستگاه‌ها با نصب این رابط کاربری، بهتر خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *