آیا اکنون وقت خرید بیت کوین است؟

رمزارز نیوز/ آخرین داده‌ها نشان می‌دهند که اگرچه نهنگ‌های قدیمی سال گذشته اقدام به فروش بیت کوین‌های خود کرده بودند، اما تقاضا برای ارز دیجیتال برتر جهان هیچ نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد.

طبق گزارش‌ها، بیت کوین به شدت در محدوده قیمتی ۳۰ هزار دلار خریداری می‌شود و خریداران در حال جذب و انباشت کوین‌های فروخته شده توسط فروشندگان کوتاه‌مدت هستند.

داده‌های ارائه شده توسط شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهند که از اواخر ماه دسامبر، ذخایر بیت کوین موجود در صرافی‌ها بار دیگر شروع به کاهش کرده است.

بیت کوین در سطوح فعلی بسیار جذاب است!
پس از یک دوره زمانی که معامله‌گران بیت ‌کوین‌های خود را به صرافی‌ها فرستاده بودند – احتمالاً برای فروش یا جلوگیری از زیان‌های بیشتر – صرافی‌ها اکنون شاهد خروجی‌ بیشتری نسبت به جریان‌ ورودی هستند.

از تاریخ ۷ تا ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱، ذخایر بیت کوین پلتفرم‌های معاملاتی بزرگ تحت نظارت کریپتوکوانت، از ۲٫۳۹۶ میلیون واحد به ۲٫۴۲۸ میلیون واحد BTC افزایش یافته بود. پس از آن، روند نزولی بلندمدت از سر گرفته شد و روز دوشنبه در حالی که قیمت این ارز دیجیتال در پایین‌ترین سطح شش ماهه خود قرار داشت، ذخایر BTC صرافی‌ها به ۲٫۳۶۶ میلیون واحد رسید.

 ذخایر بیت کوین در صرافی‌ها به همراه نمودار قیمت این ارز دیجیتال.
در همین حال، کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل کریپتوکوانت، معتقد است که نهنگ‌های قدیمی‌تر، علیرغم اینکه در سال‌های اخیر کمی بی‌صبری نشان داده‌اند، هنوز هم می‌توانند جرقه‌ای برای تغییر روند قیمت‌ها ایجاد کنند.

بر اساس داده‌های موجود، روند تغییر موجودی صرافی‌ها با تقاضای محسوس از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ همزمان شده است. در همین راستا، یک حساب توییتری به نام CC15Capital این هفته اعلام کرد که افزایش قیمت بیت کوین به ۳۳ هزار دلار، با خرید چند میلیون دلاری این ارز دیجیتال توسط یک کیف پول همراه بوده است. طبق گزارش‌ها، این کیف پول از ماه آگوست، بیش از ۱ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است.

این پدیده بیشتر برای نشان دادن عزم راسخ هولدرهای بلندمدت مبنی بر عدم فروش رخ می‌دهد. آمار منتشرشده نشان می‌دهند کوین‌هایی که در یک سال گذشته یا بیشتر جابه‌جا نشده‌اند، اکنون ۶۰ درصد از کل عرضه بیت کوین را تشکیل می‎دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *