آیفون بار دیگر سربلند در نبرد با طبیعت!

پاورتل/ زوجی غواصی گوشی آیفون ۱۱ را در اعماق دریا پیدا کردند و به صاحبش تحویل دادند. با اینکه این گوشی شش ماه در کف دریا بود، همچنان به‌خوبی کار می‌کرد.
   
آیفون ۱۱ اپل به‌مدت شش ماه در کف دریاچه‌ای در بریتیش کلمبیا افتاده بود تا اینکه غواصی گوشی را پیدا کرد و آن را به صاحبش تحویل داد. به‌گفته‌ی CBC، گوشی را کلایتون هلکنبرگ و همسرش، هدر، پیدا کردند. این زوج از غواصی در اعماق دریاچه‌ها لذت می‌برند و اشیا‌ی گم‌شده را پیدا می‌کنند.

در غواصی اخیر، کلایتون در اعماق دریاچه تلفن‌همراه تاشو و هسرش، هدر، آیفون ۱۱ پیدا کردند. این آیفون به شخصی به نام فاطمه قدسی تعلق داشت که سپتامبر هنگام سوار‌شدن بر قایق اتفاقی برایش رخ داد. قدسی درباره‌ی این واقعه توضیح داد:

در وضعیتی قرار گرفتم که تعادلم را از دست دادم و تلفن‌همراهم را در آب انداختم. افراد حاضر گفتند یافتن آن در چنین آب‌های عمیقی ناممکن است؛ ازاین‌رو، با ناامیدی به ونکوور برگشتم و گوشی تلفن‌همراه جدیدی خریدم؛ اما از عکس‌ها و مخاطبان و سایر اطلاعاتم نسخه‌ی پشتیبان تهیه نکرده بودم.

کلایتون هلکنبرگ تلفن‌همراه تاشویی نیز پیدا کرد که به‌شدت آسیب دیده بود؛ اما آیفون ۱۱ این‌چنین نبود. او آیفون را به خانه برد و بعد از روشن‌شدن تلفن‌همراه بسیار شگفت زده شد. پس از بیرون‌آوردن سیم‌کارت و قرار‌دادن آن در تلفن دیگر، با صاحب گوشی تماس گرفت تا خبر سالم‌بودن تلفن‌همراه را به او بدهد.

فاطمه قدسی ابتدا فکر می‌کرد دوستانش دارند با او شوخی می‌کنند؛ اما بعدها متوجه شد که تلفن‌همراهش پیدا شده است. تنها مشکل به‌وجود‌آمده این بود که میکروفن آیفون ۱۱ خراب شده بود؛ اما تمام قسمت‌های دیگر کاملا سالم بودند. قدسی که هنوز از بازگشت تلفنش متعجب شده بود، گفت: «در ابتدا کاملا شوکه شدم؛ زیرا فکر نمی‌کردم تلفن‌همراهم پیدا شود و از همه مهم‌تر سالم باشد.»

این نکته را نیز باید بگوییم که وقتی کلایتون هلکنبرگ وسایل اشخاص را در دریاچه پیدا می‌کند، هیچ پولی از صاحب آن وسایل درخواست نمی‌کند. سال گذشته، وی بیش از ۱۰۰ عدد عینک آفتابی و ۲۶ دستگاه‌ گوشی تلفن‌همراه و ۲ دستگاه دوربین گوپرو (GoPro) پیدا کرد. امسال نیز تابه‌حال، ۳۵ عدد عینک آفتابی و ۵ دستگاه گوشی تلفن‌همراه و یک دستگاه دوربین GoPro را پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *