اجرای اپلیکیشن‌های Linux GUI در بیلد اینسایدر ویندوز 10 ممکن شد

پاورتل/ مایکروسافت در جدیدترین بیلد اینسایدر ویندوز ۱۰ اجرای اپلیکیشن‌های Linux GUI را به‌صورت آزمایشی ممکن کرد. ردموندی‌ها همچنین قابلیت Eco Mode را به تسک منیجر اضافه کرده‌اند.
   
مایکروسافت از این پس به کاربران ویندوز ۱۰ به‌شکل آزمایشی امکان می‌دهد که به اپلیکیشن‌های Linux GUI دسترسی پیدا کنند. نخستین پیش‌نمایش از قابلیت جدید ویندوز ۱۰ هم‌اکنون در دسترس کاربران اینسایدر قرار دارد و به‌لطف آن، توسعه‌دهندگان می‌توانند ویرایشگرها، ابزارها و اپلیکیشن‌های GUI را اجرا کنند تا اپلیکیشن‌های لینوکس را بسازند و آزمایش کنند.

آن‌طور که ورج گزارش می‌دهد، اضافه شدن پشتیبانی از Linux GUI به‌روزرسانی بسیار مهمی برای WSL (ساب‌سیستم ویندوز برای لینوکس) در ویندوز ۱۰ به‌حساب می‌آید. شرکت ردموندی سال گذشته‌ی میلادی یک لینوکس کرنل کامل را به ویندوز ۱۰ اضافه کرده بود.

پیش‌تر از طریق سرورهای متفرقه امکان اجرای اپلیکیشن‌های Linux GUI روی ویندوز فراهم بود، بااین‌حال پشتیبانی رسمی بدین معنی است که عملکرد اپلیکیشن‌ها از طریق پردازنده‌ی گرافیکی سیستم تقویت می‌شود. به‌علاوه اپلیکیشن‌های Linux GUI به‌صورت پیش‌فرض از صدا و میکروفون پشتیبانی می‌کنند تا توسعه‌دهندگان لینوکس بتوانند به‌سادگی ویدئوپلیرها و اپلیکیشن‌های ارتباطی را آزمایش یا اجرا کنند.

                                                                            اجرای اپلیکیشن‌های Linux GUI روی ویندوز ۱۰

فرایند استفاده از Linux GUI بدون ملزم کردن کاربر به انجام X11 Forwarding یا حتی اجرای دستی یک سرور X انجام می‌گیرد. در هر زمان که بخواهید یکی از اپلیکیشن‌های Linux GUI را اجرا کنید، مایکروسافت به‌صورت خودکار یک توزیع سیستمی شروع می‌کند که شامل Wayland و سرور X و سرور PulseAudio و تمامی چیزهای دیگری است که برای اجرا شدن اپلیکیشن‌های Linux GUI در ویندوز مورد نیاز هستند. وقتی اپلیکیشن و WSL را ببندید،‌ این توزیع ویژه نیز بسته می‌‌شود. مایکروسافت با این راهکار، اجرای اپلیکیشن‌های Linux GUI را در ویندوز بسیار ساده‌ کرده است. 

مایکروسافت همچنین در جدیدترین بیلد اینسایدر ویندوز در حال آزمایش قابلیت جدید Eco Mode برای تسک منیجر است. Eco Mode قابلیتی آزمایشی است که به شما امکان می‌دهد از طریق تسک منیجر برای منابع پردازشی سیستم گلوگاه ایجاد کنید. قابلیت مورد اشاره با هدف کنترل اپلیکیشن‌هایی طراحی شده که به شکل ناگهانی بخش زیادی از منابع سیستم را درگیر می‌کنند. 

                                                                                     قابلیت جدید Eco Mode برای تسک منیجر

اگر به اجرای اپلیکیشن‌های Linux GUI در ویندوز ۱۰ یا قابلیت جدید تسک منیجر علاقه‌مند هستید باید بیلد ۲۱۳۶۴ اینسایدر سیستم‌عامل محبوب ردموندی‌ها را از طریق کانال توسعه‌دهنده دریافت کنید. در نظر داشته باشید این بیلد مخصوص توسعه‌دهندگان است و برای کامپیوترهایی که به‌صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌دهید طراحی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *