اجرای هم‌زمان اپلیکیشن‌های اندرویدی در Your Phone ویندوز 10 ممکن شد

پاورتل/ جدیدترین به‌روزرسانی یور فون (Your Phone)، امکان اجرای هم‌زمان چند اپلیکیشن اندرویدی را در ویندوز ۱۰ فراهم می‌کند؛ اما با باگ‌های فراوان.
   
مایکروسافت مدت‌ها است اپلیکیشنی با عنوان یور فون (Your Phone) در ویندوز قرار داده است تا پلی میان ویندوز و اندروید ایجاد کند. بر اساس اعلام مایکروسافت، یور فون از این پس می‌تواند چندین اپلیکیشن اندرویدی را به‌صورت هم‌زمان روی ویندوز ۱۰ اجرا کند، البته این امکان صرفا ازطریق دستگاه‌های منتخب خانواده‌ی گلکسی سامسونگ فراهم می‌شود. به‌علاوه مایکروسافت از مشکلاتی که ممکن است ‌هنگام اجرای هم‌زمان اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز ‍۱۰ ایجاد شوند فهرستی منتشر کرده است.

برندون لو‌بلانک،‌ مدیر برنامه‌ی واحد اینسایدر (Insider) تیم ویندوز، در بیانیه‌ای می‌گوید: «خرسندیم اعلام کنیم که تجربه‌ی چند اپلیکیشنی هم‌اکنون آماده شده است تا آن را امتحان کنید. می‌توانید ازطریق دستگاه‌های پشتیبانی‌شده‌ی سری گلکسی،‌ قدرت و راحتیِ اجرای چند اپلیکیشن اندرویدی را روی رایانه‌ی مجهز به ویندوز ۱۰ تجربه کنید.»

در ماه آگوست ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) مایکروسافت قابلیتی برای استریم پنجره‌ی اپلیکیشن‌های اندرویدی به رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ منتشر کرد. این قابلیت صرفا در رایانه‌هایی فراهم بود که از به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ (نسخه‌ی ۱۸۰۹) و نسخه‌های جدیدتر استفاده می‌کردند. در آن زمان اپلیکیشن یور فون توانایی اجرای چند اپلیکیشن هم‌زمان نداشت. اکنون این امکان فراهم است؛ اما تجربه‌ای که یور فون از اجرای چند اپلیکیشن ارائه می‌دهد با باگ همراه است.

لو‌بلانک می‌گوید قابلیت جدید یور فون، اپلیکیشن‌ها را در پنجره‌های مجزا باز می‌کند تا کاربران بتوانند به‌صورت هم‌زمان از چند اپلیکیشن استفاده کنند؛ حتی درصورتی‌که اپلیکیشن یور فون بسته شده باشد. مزیت مهمی که یور فون ارائه می‌دهد این است که کاربران مجبوربه نصب اپلیکیشن‌ها روی ویندوز ۱۰ نیستند و نکته‌ی مهم‌تر اینکه لازم نیست مجددا در اپلیکیشن‌ها وارد (Sign-in) شوید.

لو‌بلانک در ادامه‌ی بیانیه‌ی مایکروسافت می‌گوید: «اپلیکیشن‌های خود را به بخش Favorites یا تسکبار ویندوز ۱۰ یا منوی استارت سنجاق کنید تا امکان دسترسی سریع و ساده به آن‌ها فراهم شود. به‌علاوه،‌ اکنون شما می‌توانید ازطریق بخش جست‌و‌جوی ویندوز در فهرست اپلیکیشن‌های منوی استارت، اپلیکیشن‌هایی که پیش‌تر سنجاق کرده‌ بودید جست‌و‌جو کنید.»

قابلیت چنداپلیکیشنی یور فون از پنج‌شنبه‌ی گذشته برای شماری از گوشی‌های سامسونگ دردسترس قرار گرفته است که اندروید ۱۰ را اجرا می‌کنند و از قابلیت Link to Windows بهره‌ می‌برند؛ شامل گلکسی نوت ۲۰ ۵G و گلکسی نوت ۲۰ اولترا ۵G و گلکسی زد فولد ۲ ۵G و گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فلیپ ۵G. از مدتی قبل این نسخه از یور فون برای کسانی که عضو برنامه‌ی اینسایدر ویندوز هستند به‌صورت بتا دردسترس قرار داشت.

در نظر داشته باشید به‌روزرسانی جدید یور فون در سمت سرور انجام می‌شود نه در اپلیکیشن‌؛ به‌همین دلیل است که از همان لحظه‌ی اول، به‌روزرسانی جدید برای همه‌ی کاربران اعمال نشد. مایکروسافت در انجمن آنلاین خود گفت قابلیت جدید یور فون فعلا در مرحله‌ی پیش‌نمایش قرار دارد و به ‌همین دلیل ایجاد باگ برای کاربران، طبیعی است. 

برای دسترسی به قابلیت جدید یور فون باید نسخه‌ی ۱٫۲۰۱۰۲٫۱۳۲٫۰ اپلیکیشن یا نسخه‌های جدیدتر را روی دستگاه خود نصب کرده باشید؛ درصورتی‌که روی رایانه‌ی خود یور فون ندارید،‌ می‌توانید همین حالا ازطریق مایکروسافت استور آن را دانلود کنید.

اپلیکیشن سازگار با یور فون در گوشی‌های گلکسی که با نام Link to Windows شناخته می‌شود نیز ‌اکنون در گوگل پلی برای دانلود دردسترس قرار دارد. کاربران همچنین باید جدیدترین نسخه‌ی Link to Windows Service را از فروشگاه اندرویدی سامسونگ که روی گوشی‌های گلکسی قابل ‌دسترسی است، دانلود کنند. 

یکی از پیش‌نیازهای اصلی این است که رایانه و گوشی سامسونگ باید هر دو به یک شبکه‌ی وای فای متصل باشند. مایکروسافت می‌گوید شماری از اپلیکیشن‌ها ممکن است به‌خوبی با قابلیت جدید کار نکنند و هنگام راه‌اندازی یور فون، با صفحه‌ای سیاه‌ مواجه شوید. همچنین شماری از بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها به ماوس و صفحه‌کلید واکنش نشان نمی‌دهند. درحال‌حاضر صرفا روی رایانه‌های تبدیل‌پذیر امکان تجربه‌ی آن‌ها فراهم است؛ بنابه‌ گفته‌ی مایکروسافت:‌ «برای برقراری تعامل با آن‌ها، به رایانه‌ای دارای صفحه‌ی لمسی نیاز دارید.»

کاربرانی که اپلیکیشن‌های اندرویدی را ازطریق یور فون اجرا کنند ممکن است متوجه شوند که صدا از گوشی به رایانه مننقل نمی‌شود. به‌ منظور استفاده از قابلیت، گوشی سامسونگ باید روشن و صفحه‌ی قفل آن، باز باشد. البته پس از اجرای اپلیکیشن، کاربر در صورت تمایل می‌تواند ازطریق رایانه قفل گوشی را باز کند. برخی مشکلات در قابلیت جدید یور فون وجود دارند که دلیل آن‌ها هنوز شناخته‌شده نیست؛ یکی از این مشکلات، اپلیکیشنِ اندرویدیِ جیمیل را متأثر می‌کند. این مشکل که ‌هنگام جواب دادن به ایمیل ایجاد می‌شود، در اندروید ۱۱ رفع شده است. 

مایکروسافت می‌گوید اگر ویندوز ۱۰ را به نسخه‌ی ۲۰H1 به‌روزرسانی کنید، ممکن است اپلیکیشن‌‌هایی که متعلق ‌به یور فون هستند و در تسکبار یا منوی استارت سنجاق شده‌اند اجرا نشوند. اگر نسخه‌ی ۲۰H1 یا نسخه‌های بعدی را به روش Clean Install نصب کنید، این مشکل متوجه شما نخواهد بود. از طرفی، نشانگر ماوس ممکن است در برخی اپلیکیشن‌های خاص نظیر Bixby،اCamera و AR Zone به‌درستی کار نکند. مایکروسافت می‌گوید ممکن است شماری از پیام‌ها صرفا به زبان انگلیسی به ‌نمایش دربیایند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *