اجرای ویندوز ۱۱ بر روی گوشی ۶ سال پیش مایکروسافت را ببینید

پاورتل/ ویندوز ۱۱ هفته گذشته معرفی شد و مایکروسافت درحال‌حاضر به کاربران اجازه می‌دهد نسخه پیش نمایش این سیستم عامل را با هر دو نسخه x64 و Arm دریافت کنند. به‌تازگی اما، به نظر می‌رسد که یک فرد کنجکاو موفق به اجرای ویندوز ۱۱ نسخه آرم بر روی آخرین گوشی پرچمدار ویندوزفون مایکروسافت شده است.

اجرای ویندوز ۱۱ بر روی گوشی مایکروسافت لومیا ۹۵۰ XL
Gustave Monce یک ویدئو در یوتیوب و اسکرین‌شات‌هایی در توییتر منتشر کرده است که گوشی لومیا ۹۵۰ XL را در حال اجرای ویندوز ۱۱ نشان می‌دهد. Monce اوایل این ماه اسکرین‌شاتی را منتشر کرد که به نظر می‌رسید ویندوز ۱۱ را روی دستگاهی خاص نشان می‌دهد، اما بعدها توضیح داد که این فقط ویندوز جدیدی می‌باشد که از طریق دسکتاپ و از راه دور بر روی تلفن اجرا شده است.

این بار اما، وی تأیید کرده است که ویندوز ۱۱ نسخه Arm بر روی Lumia 950 XL به‌راحتی کار می‌کند.

چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ گوشی لومیا ۹۵۰ ایکس ال قطعاً هنگام اجرای ویندوز ۱۱ دچار مشکلاتی می‌شود و در هنگام دوبار ضربه زدن بر روی صفحه، راه‌اندازی فایل اکسپلورر، کلیک بر روی دکمه استارت و انجام سایر وظایف، تأخیرهایی را مشاهده می‌کنید. همچنین به نظر می‌رسد چرخش صفحه اکنون بسیار سخت‌تر شده است. با این وجود، ما ایده خوبی در مورد نحوه اجرای رابط کاربری در تلفن‌های هوشمند و چگونگی کارکرد ویژگی‌هایی مانند Snap Layouts در یک صفحه کوچک را داریم.

در نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ هنوز از قابلیت اجرای برنامه‌های Android پشتیبانی نمی‌شود، اما جالب خواهد بود که نحوه پیاده‌سازی این ویژگی را در گوشی ویندوز فون قدیمی ببینیم. البته این اولین بار نیست که Windows Phone در یک نسخه پیش‌نمایش، پشتیبانی از برنامه‌های اندروید را بدست می‌آورد.

اجرای ویندوز ۱۱ بر روی گوشی مایکروسافت لومیا ۹۵۰ XL

ما پیش‌تر نیز دیده بودیم که ویندوز ۱۰ Arm به گوشی شش سال قدیمی‌تر از آن یعنی HTC HD2 نیز منتقل شده است، بنابراین قطعاً یک نمونه قبلی در اینجا وجود دارد. هنوز هم این واقعیت که ویندوز ۱۱ روی چنین تلفن قدیمی(و اصلاً روی تلفن‌ها) کار می‌کند یک موفقیت جالب است؛ به‌ویژه هنگامی که حداقل سیستم مورد نیاز و عجیب مایکروسافت را برای اجرای ویندوز ۱۱ در نظر می‌گیریم.

نظر شما راجع به اجرای ویندوز ۱۱ بر روی گوشی Lumia 950 XL مایکروسافت متعلق به شش سال قبل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *