احتمالا تبلت و گوشی تاشو پیکسل حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر نخواهد داشت

حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر شاید آنقدرها که ابتدا تصور می‌شد، جذاب ظاهر نشد. با این حال نمونه‌هایی از آن که خوب کار کند، گران‌قیمت هم هست. همچنین برای همه فرم‌فکتورها شاید جذاب نباشد. این فرم‌فکتورها شامل تبلت و گوشی‌های تاشو می شود. بر همین اساس می‌شنویم که احتمالا تبلت و گوشی تاشو پیکسل حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر نخواهد داشت.

عدم حضور حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در تبلت و گوشی تاشو پیکسل
وب‌سایت ۹to5Google گزارش می‌دهد کد اندرویدی را کشف کرده است که برای آزمایش رابط کاربری دستگاه‌های دارای اسکنر اثرانگشت کناری استفاده می‌شود. کد نشان می دهد که چنین ویژگی‌ای ممکن است در دو دستگاه خاص استفاده شود. اولین نمونه “Y-aligned” خواهد بود که به معنی اسکنر اثر انگشت در سمت چپ یا راست است و دستگاه دارای دو حالت “تا شده و باز” خواهد بود.

مطمئناً به نظر می رسد که این دستگاه می تواند Pixel Notepad (معروف به Fold یا هر نام دیگری که گوگل آن را نامگذاری می کند) باشد. بنابراین، می‌توانید یک اسکنر اثرانگشت جانبی را به دیگر ویژگی‌های Pixel Notepad اضافه کنید. سامسونگ Galaxy Z Fold 4 نیز مانند نسل‌های قبلی خود همین طراحی را دارد.

دیروز درباره نمایشگر پیکسل فولد که احتمال توسط سامسونگ تولید می شود برای شما نوشتیم. احتمالا این نمایشگر دارای رزولوشن ۱۸۴۰ در ۲۲۰۸ پیکسل است. این در مقایسه با رزولوشن ۱۸۱۲ در ۲۱۷۶ گلکسی Z Fold 4 متفاوت است. البته که نسبت تصویر برابر به نظر می رسد اما کمتر بودن رزلوشن شاید به معنی نمایشگر کوچکتر باشد.

همچنین رزولوشن صفحه نمایش بیرونی در گوشی تاشو پیکسل برابر ۱۰۸۰ در ۲۱۰۰ است که در در مقایسه با ۲۳۱۶ در ۹۰۴ گلکسی زد فولد ۴ نسبت تصویر منطقی تر و متفاوتی دارد.

دستگاه دوم احتمالا تبلت پیکسل است که باید سال آینده عرضه شود. به نظر می رسد که گوگل برای گوشی تاشو و تبلت خود از اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر بحث برانگیز که باعث ایجاد مشکلاتی در پیکسل ۶، پیکسل ۶ پرو و ​​پیکسل ۶a شده است، خودداری خواهد کرد.

البته خب عدم استفاده از چنین حسگر اثرانگشتی در فرم فکتورهای مذکور منطقی هم هست. گوشی تاشو در حالت باز و بسته باید با حسگر اثرانگشت باز شود، پس به جای ۲ حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر داخلی و خارجی بهتر است که یک عدد روی لبه دستگاه قرار گیرد. همچنین تبلت چون نمایشگر بزرگتری دارد شاید بهتر باشد که یک بخش قابل تشخیص توسط لمس لبه دستگاه برای حسگر اثرانگشت در نظر گرفته شود.

گوگل حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر را برای سری جدید پیکسل ۷ استفاده کرده است، اما از سخت‌افزار بهبود یافته‌ای استفاده می‌کند که خواندن سریع‌تر و دقیق‌تری را ارائه می‌کند.

می‌توانیم فرض کنیم که چون کد اسکنر اثر انگشت در دستگاه دوم «X-aligned» است، در نزدیکی لبه بالا یا پایین دستگاه قرار بگیرد. این نشان می‌دهد که ممکن است دکمه روشن/خاموش Pixel Tablet با اسکنر اثر انگشت یکپارچه شده باشد، چیزی مانند Pixel Slate که مجهز به ChromeOS است. همچنین می‌توانیم رزولوشن صفحه نمایش ۱۶۰۰ در ۲۵۰۰ را حداقل در یکی از مدل‌های تبلت پیکسل ببینیم.

گوگل در حال کار بر روی سبد محصولات خود است تا بتواند اکوسیستمی مشابه اپل و سامسونگ ارائه دهد. تا پایان سال آینده، گوگل حداقل یک نماینده در دسته‌های زیر خواهد داشت:

۱- گوشی‌
۲- تبلت
۳- ایربادز
۴- ساعت هوشمند
۵- گوشی تاشو (شاید)

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که در فرم‌فکتورهای تبلتی و گوشی‌تاشو استفاده از حسگر اثرانگشت کنار دستگاه بهتر است یا زیرنمایشگر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *