احتمال استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۴ پرو بالاتر رفت

حدود ۱ ماه پیش برای شما نوشتیم که آیفون ۱۴ پرو اپل دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و آیفون ۱۵ لنز پریسکوپی را دریافت خواهند کرد. امروز گزارش مشابهی برای iPhone 14 Pro شنیده ایم. این یعنی احتمال استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۴ پرو بالاتر رفته است.

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۴ پرو
گزارش جدیدی توسط TrendForce تایید کرده است که آیفون ۱۴ پرو به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد.

در کل تاریخ آیفون های اپل این پنجمین مرتبه ای است که اپل وضوح دوربین اصلی iPhone خود را افزایش می دهد. از دوربین ۲ مگاپیکسلی آغاز شد و به ۳.۱۵ مگاپیکسلی رسید، سپس روی ۵ مگاپیکسلی توقف داشت، ۸ مگاپیکسلی شد و سال هاست که عدد ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی آیفون ها اعلام می شود.

ارایه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۴ پرو تغییری جدی در روش اپل برای ارتقا دوربین ها خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که اپل برای ارائه فیلمبرداری ۸K بر روی تلفن های پرو خود به وضوح بالاتری نیاز داشته باشد، اما بسته به صحنه، آن ها نیز با رزولوشن های مختلف فیلمبرداری خواهند کرد. یک پرتره یا یک منظره می‌تواند از مگاپیکسل بیشتری استفاده کند، در حالی که یک عکس در نور کم می‌تواند در نهایت به ۱۲ مگاپیکسل تبدیل شود.

مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل بارها به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو اشاره کرده است. او همچنین گفته است که دوربین پریسکوپ با آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ در راه است.

در مورد قسمت جلویی آیفون ۱۴ حداقل دو گزارش ادعا می‌کنند که سوراخ نمایشگر جایگزین ناچ بزرگ آیفون های نسل قبلی خواهد شد. ناچی که در آیفون ۱۳ کمی کوچکتر شد اما هنوز گویی نغییری در تجربه کاربری صاحبان آن ایجاد نکرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید ۲۰۲۲ با خود رزلوشن بیشتری برای آیفون ها بیاورد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *