احتمال افزایش قیمت تراشه‌های DRAM در سال 2021

سخت افزار/ گزارشی که به تازگی توسط DigiTimes منتشر شده، به احتمال افزایش قیمت تراشه های DRAM در طول سال میلادی جاری اشاره دارد. علت این اتفاق، حفظ سطح تولید این محصولات از سوی سه کمپانی سامسونگ، SK Hynix و Micron عنوان شده است. این در حالیست که تقاضا برای حافظه های DRAM بالاست و همچنان رو افزایش است.

این گزارش مدعیست که تامین کنندگان در رابطه با افزایش ظرفیت تولید حافظه‌های DRAM محتاطانه عمل می‌کنند چرا که این عمل ممکن است منجر به رشد محدودیت جهانی شود. ضمنا انتظار می‌رود در ماه آینده تقاضا برای حافظه‌های فلش افزایش یابد.

به گزارش DigiTimes، در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ قیمت تراشه‌های ویژه افزایش یافته و تامین به واسطه افت تقاضا پائین آمده است. این شرایط احتمالا تا سه ماهه های آتی نیز برقرار خواهد بود. این گزارش از آنجایی سرچشمه می‌گیرد که دیوید زینسنر، مدیر ارشد مالی کمپانی Micron روز چهارشنبه در جریان کنفرانس Morgan Stanley اعلام کرد که انتظار دارد مقدار تقاضای تراشه‌های DRAM در تمام طول سال جاری یکسان خواهد بود.

Micron پیش از این اعلام کرده بود که عرضه حافظه توسط این کمپانی به علت قطعی برق کاهش خواهد یافت و همچنین دو کارخانه این شرکت که در دسامبر ۲۰۲۰ به علت زلزله رخ داده در تایوان دچار مشکل دادند در این موضوع نقش خواهند داشت. این اتفاقا تمام به افزایش قیمت تراشه‌های DRAM در سال جاری کمک خواهند کرد. منابع بر این باورند که قیمت تراشه‌های حافظه تا سال ۲۰۲۲ روند صعودی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *