احتمال انتشار Cloud Gaming برای رایانه‌های شخصی و IOS

پاورتل/ مایکروسافت اخیراً یک ویدئوی جدید برای ایکس‌باکس گیم‌پس منتشر کرده است که بر روی بخش Cloud Gaming تمرکز دارد. نکته‌ی جالب این است که طبق توضیحات معاون بخش XCloud، فاصله‌ی زیادی تا انتشار سرویس Cloud Gaming برای رایانه‌های شخصی و IOS باقی نمانده است.

در حال حاضر، کاربران دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند به تجربه‌ی بیش از ۲۰۰ بازی از عناوین موجود در ایکس‌باکس گیم‌پس بپردازند. علاوه بر این، تعداد رو به رشدی از این بازی‌ها نیز از کنترل‌های لمسی کنترل می‌کنند. اگرچه سرویس Cloud Gaming مایکروسافت هم‌اکنون در اختیار کاربران اندروید قرار دارد، اما ظاهراً به زودی شاهد انتشار این سرویس برای رایانه‌های شخصی و IOS نیز خواهیم بود.

مایکروسافت در دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که قصد دارد برای اضافه کردن Cloud Gaming به سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس التیمیت و آوردن آن به دستگاه‌های IOS و رایانه‌های شخصی از مرورگر و برنامه‌ی Xbox استفاده کند. اگر به خاطر داشته باشید، Cloud Gaming قرار بود تا در بهار ۲۰۲۱ برای رایانه‌های شخصی و IOS عرضه شود.

حال با وارد شدن به بهار ۲۰۲۱، به نظر می‌رسد که زمان زیادی تا انتشار این سرویس باقی نمانده است. آقای کوین لاچپل (Kevin LaChapelle)، معاون xCloud و بخش مهندسی مایکروسافت، اخیراً توضیحات جدیدی را در این مورد ارائه داده است. جالب است بدانید که لاچپل پس از اتمام صحبت‌های خود به سمت دوربین چشمک زد.

ما قبلاً اعلام کردیم که Cloud Gaming را اوایل امسال برای IOS و رایانه‌های شخصی عرضه خواهیم کرد. پس من تاریخ دقیقی را اعلام نمی‌کنم، اما زمان زیادی تا انتشار باقی نمانده است.
با اضافه شدن Cloud Gaming به پلتفرم‌های جدید، تعداد افرادی که از طریق استریم کردن به ایکس‌باکس گیم‌پس دسترسی دارند، به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. جرت وست (Jerret West)، مدیر ارشد بازاریابی مایکروسافت، در دسامبر گذشته اعلام کرد که پس از عرضه‌ی Cloud Gaming برای رایانه‌های شخصی و IOS، بیش از یک میلیارد دستگاه جدید به اکوسیستم ایکس‌باکس دسترسی پیدا خواهند کرد.

ما یک تجربه‌ی یکپارچه را برای تمام بازی‌بازان در نظر داریم؛ مثل بازی کردن Minecraft Dungeons با دوستان ایکس‌باکسی خود از طریق کنترل‌های لمسی بر روی یک آیفون یا تجربه‌ی Destiny 2: Beyond Light بر روی Surface Pro در حین استراحت بین جلسات کاری.
در نهایت باید یادآوری کنیم که طبق توضیحات آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر ایکس‌باکس، مایکروسافت در تلاش است تا Cloud Gaming را به کنسول‌ها نیز بیاورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *