ادغام وان پلاس و اوپو چه تاثیری بر روی کاربران خواهد داشت؟

پاورتل/ مدت‌های مدیدیست که وان پلاس و اوپو در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند و قدمت همکاری این دو، به سال‌های اولیه شکل‌گیری آن‌ها برمی‌گردد. ارتباط دو برند زیرمجموعه BBK در سال‌های اخیر، حتی عمیق‌تر نیز شده است، به طوری‌که این دو در اوایل سال جاری، ادغام بخش‌های تحقیق و توسعه وابسته به خود را با یکدیگر اعلام کردند. حال سوال اصلی اینجاست که ادغام اخیر دو شرکت وان پلاس و اوپو در دراز مدت چه تاثیری بر روی کاربران آن‌ها خواهد گذاشت؟

تاثیرات ادغام وان پلاس و اوپو
به گزارش androidauthority، وان پلاس به‌تازگی اعلام کرده است که با “برادر بزرگتر خود” بیش از پیش ادغام خواهد شد. ما مطمئن نیستیم که این ادغام دقیقاً شامل چه مواردی می‌شود اما مدیر عامل شرکت، پیت لاو، اصرار دارد که وان پلاس یک برند مستقل باقی خواهد ماند. با توجه به وضعیت کنونی دو شرکت اوپو و وان پلاس که در حال حاضر در یک روند قابل مشاهده سیر می‌کنند، می‌توانیم مزایا و معایب این اقدام را از چند جهت مورد بررسی قرار دهیم.

 تاثیر ادغام وان پلاس و اوپو در انتشار بروزرسانی‌ها
یکی از بزرگترین دلایل مثبت اندیشیدن در مورد افزایش رابطه بین این دو شرکت، اینست که می‌توانیم شاهد بروزرسانی‌های مکرر و بدون ایرادی از وان پلاس باشیم. در واقع، لاو به طور خاص این مورد را در پست وبلاگی خود ذکر کرده است.

این مسئله می‌تواند یک معامله بزرگ باشد، به‌خصوص که وان پلاس اخیرا در بروزرسانی گوشی‌های خود کمی کند عمل کرده است و برخی از آنها دارای اشکالات عمده‌ای نیز می‌باشند که با این اقدام، انتظار می‌رود در نهایت رفع شوند. به هر حال، هرگونه پیشرفت در این زمینه بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وان پلاس همچنین تأیید کرده است که OxygenOS برای دستگاه‌های جهانی همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین این امر تا حد زیادی خیال طرفداران این شرکت را راحت می‌کند.

 دسترسی به منابع بیشتر تحقیق و توسعه
نکته مثبت دیگری که توسط وان پلاس مورد اشاره قرار گرفته، اینست که از منابع تحقیق و توسعه Oppo بهره‌مند خواهد شد. این می تواند یک نکته مثبت مهم دیگر برای این شرکت باشد، زیرا اوپو به دلیل موفقیت‌هایش در کشور چین، در واقع تعداد مناسبی از منابع و متخصصین را در زیر چتر خود دارد.

این اولین باری نیست که وان پلاس از دارایی‌های تحت تملک اوپو در این زمینه استفاده می‌کند، چراکه در طول سال‌ها، شاهد ارائه چندین گوشی وان پلاس بوده‌ایم که اساساً نسخه‌‌ی اصلاح شده دستگاه‌های اوپو می‌باشند. امیدواریم که دسترسی بیشتر به منابع اوپو، به این معنی باشد که وان پلاس نه تنها گوشی‌های اوپو را با نام دیگری عرضه نکند، بلکه با استفاده از منابع این شرکت، طراحی‌های منحصر به‌فرد خود را نیز ارائه کند.

اوپو طی سالیان گذشته انواع مختلفی از فناوری‌های پیشرفته را نشان داده است، مانند تلفن همراه رول شونده Oppo X 2021 که کانسپت آن چندی پیش به نمایش درآمد. همچنین گزارش شده است که این شرکت برنامه‌ای برای توسعه تراشه سفارشی خود دارد که در صورت افزایش تنش‌های بیشتر میان آمریکا و چین، می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. همه این فناوری‌ها را از نظر تئوری، در دسترس وان پلاس نیز متصور شد.

 عرضه گسترده‌تر محصولات وان پلاس به‌صورت جهانی
گوشی‌های اوپو در بسیاری از بازارهای سراسر جهان در دسترس هستند، در حالی که وان پلاس دارای سابقه‌ی جهانی گسترده‌ای نیست. اما باز هم این دو شرکت در چندین منطقه، اختلاف عرضه دارند.

به عنوان مثال، تلفن‌های Oppo در آمریکای شمالی در دسترس نیستند، در حالی‌که وان پلاس در این کشور نقش قابل توجهی دارد؛ و یا وان پلاس در آفریقا یا آمریکای لاتین فروشی ندارد(صرفه‌نظر از مکزیک). بنابراین ادغام این دو شرکت می‌تواند منجر به در دسترس بودن تلفن‌های هر برند در بازارهای جدید شود. این بدان معنیست که امکان عرضه گوشی‌های اوپو در آمریکای شمالی و گوشی‌های وان پلاس در آمریکای لاتین و آفریقا وجود دارد.

در نهایت نظر شما راجع به تاثیرات ادغام وان پلاس و اوپو چیست؟ شما چه مزایا و معایب دیگری را برای این اقدام دو شرکت متصور می‌شوید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *