استارلینک برای مناطق محروم از اینترنت، به گزینه کمک مالی مجهز می‌شود

به گفته ایلان ماسک، برای ارائه اینترنت در مناطقی که به اینترنت نیاز دارند، استارلینک به گزینه دریافت کمک مالی مجهز می‌شود.

در روزهای اخیر بحث‌های زیادی درباره استارلینک وجود داشته، از هزینه‌هایش در اوکراین گرفته تا فعال بودن آن در ایران. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس اگرچه گفته ارائه خدمات در اوکراین را متوقف نمی‌کند، اما حالا از قصد شرکت تحت مدیریتش برای افزودن گزینه‌ای جهت اهدای کمک مالی توسط مردم برای ارائه اینترنت در مناطق محروم خبر داده است.

چند روز پیش ایلان ماسک اعلام کرد که هزینه‌های ارائه سرویس استارلینک در اوکراین به ده‌ها میلیون دلار رسیده و باید پنتاگون هزینه‌ها را برعهده بگیرد. البته ثروتمندترین فرد جهان در مدت کوتاهی نظرش را تغییر داد و از ادامه ارائه رایگان اینترنت ماهواره‌ای در این کشور خبر داد، هرچند طبق اعلام برخی از شهروندان اوکراین، استارلینک در این کشور رایگان نیست.

حالا اما ایلان ماسک از ویژگی جدیدی برای استارلینک خبر داده که آن، افزودن گزینه‌ای برای دریافت کمک مالی از افراد است. در حقیقت اگر در منطقه دورافتاده‌ای اینترنت در دسترس نباشد و افراد بخواهند اینترنت در آن منطقه ارائه شود، در آینده می‌توانند هزینه چنین کاری را مستقیما پرداخت کنند.

کمک مالی برای ارائه استارلینک در مناطق مورد نیاز
ماجرا از آنجایی شروع شد که مدیرعامل میلیاردر شرکت فین‌تک Chipper Cash، «هم سرونجوگی» در توییتی از نصب استارلینک و دستیابی به سرعت فوق‌العاده بالا اینترنت ماهواره‌ای خبر داد و البته در این توییت با منشن کردن ایلان ماسک، از علاقه‌اش برای پرداخت کمک مالی جهت تجهیز مدارس و بیمارستان‌های اوگاندا به استارلینک گفت.

ایلان ماسک در واکنش به این توییت، از قصد دیگران برای کمک مالی برای ارائه استارلینک در مناطق موردنیاز سوال پرسید. این گفته ماسک با واکنش مخاطبین روبه‌رو شد و کاربران از چنین کاری استقبال کردند.

حالا ایلان ماسک در توییتی اعلام کرده اسپیس ایکس گزینه‌ای برای اهدای کمک مالی به استارلینک درنظر می‌گیرد. بنابراین کاربران در مناطق مختلف جهان می‌توانند با اهدای پول، باعث دسترسی مردم در مناطق دورافتاده به اینترنت ماهواره‌ای شوند. این هزینه‌ها احتمالا مربوط به ارسال کیت، هزینه ماهانه سرویس و همچنین نگهداری آن‌ها خواهد شد.

اگرچه به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی چنین کاری، جمع‌آوری کمک مالی برای اوکراین است، اما مهاجران ثروتمند و مشهور زیادی در دنیا وجود دارند که می‌خواهند مردم کشورشان به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند. بنابراین شاید با افزودن این گزینه، افراد بیشتری بتوانند طعم اینترنت پرسرعت و دسترسی آزاد به اطلاعات را بچشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *