اسپیس ایکس امشب سه ماهواره انگلیسی را به فضا می‌فرستد

پاورتل/ سه ماهواره ساخت انگلیس قرار است امشب از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا با موشک SpaceX به منظور چند ماموریت فضایی به خارج از جو پرتاب شوند.
به گزارش اریا مگ؛ قرار است سه ماهواره انگلیسی با موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس به فضا فرستاده شوند. این ماهواره‌ها از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا، ساعت ۱۴:۵۶ به وقت محلی (۲۳:۲۶ به وقت تهران) به فضا پرتاب می‌شوند. نظارت و مقابله با تغییرات آب و هوایی و ردیابی حیات وحش در معرض خطر از جمله ماموریت‌های این سه ماهواره است.
 
معرفی ماهواره‌ها و ماموریت‌های فضایی
شرکت‌های بریتانیایی برای ساخت و توسعه این سه ماهواره، تقریباً ۱۵ میلیون پوند از آژانس فضایی انگلستان دریافت کردند. از جمله ماهواره‌هایی که به فضا فرستاده می‌شوند، ماهواره‌ای برای فراهم کردن اینترنت اشیا و ماهواره‌ای برای ردیابی و رصد حیات وحش است. اینترنت اشیا، سیستمی برای مرتبط سازی وسایل و تجهیزات فیزیکی به فضای مجازی است، مانند دستگاه ها، حیوانات دارای حسگر و تمامی وسایلی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند.

این ماهواره‌ها توسط شرکت اسپیس فلایت مدیریت می‌شوند. این شرکت پس از رسیدن ماهواره به مدار از وسایل نقلیه فضایی این شرکت برای انتقالشان به مکان‌های مورد نظر استفاده می‌کند. دو ماهواره محصول شرکت Spire هستند و در گلاسگو ساخته شدند و ارتباط نوری بین ماهواره‌ها را توسعه می‌دهند. این موضوع باعث ایجاد تغییر در نحوه دریافت داده‌های بزرگ می‌شود و امکان برقراری ارتباط در فضا به چند ماهواره را می‌دهد و باعث انتقال داده‌های بزرگ با سرعتی زیاد به سراسر جهان حتی مناطق روستایی دورافتاده و درون دریا‌ها می‌شود. این داده‌ها درک ما از محیط و تأثیر ما بر آن را بهبود بخشیده و تغییر می‌دهد. بودجه‌ای که برای ساخت این ماهواره‌ها صرف شد، ۹ میلیون پوند بود.

ماهواره بعدی را شرکت In-Space Missions در همپشایر ساخته و Faraday Phoenix نامگذاری کرده است. این ماهواره شش محموله برای شرکت‌های Airbus، Lacuna، SatixFy و Aeternum را با خودش به فضا خواهد برد. سایر محموله‌ها نیز شامل محموله‌ای دیجیتال است که به کاربران امکان می‌دهد بخشی از یک نرم افزار را برای بررسی و تحقیق بدون احتیاج به ارسال ماهواره‌ای جدید، به فضا بفرستند.

شرکت SatixFy در منچستر از این ماموریت برای اولین بار و در راستای فرستادن سیستم مخابرات ماهواره‌ای خود استفاده خواهد کرد. رایانه‌های مکعبی این شرکت توانایی پشتیبانی از انتقال داده تا ۴ گیگابایت بر ثانیه را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *