اضافه وزن عمدی هدست واقعیت مجازی اپل

یکی از مهم‌ترین اهداف اپل در طراحی هدست واقعیت افزوده‌ی خود، رسیدن به وزنی پایین بود، چرا که وزن این وسیله تاثیر مستقیمی بر خستگی کاربر و تجربه آن در استفاده از هدست دارد. به هر حال کسی توقع هدستی با وزن کمتر از ۱۵۰ گرم را از اپل نداشت. اما به تازگی یک گزارش منتشر شده است، که از زاویه جدیدی به این موضوع می‌پردازد. در این گزارش به این نکته اشاره شده که شاید اپل از عمد و برای محدود کردن استفاده از هدست، تا حدودی وزن آن را بالا نگه‌داشته است.

سیاست اپل جلوگیری از استفاده طولانی مدت و مستمر است
برخی منابع نزدیک به مارک گورمن از نشریه بلومبرگ اطلاع داده‌اند که اپل نیز مانند سایر شرکت‌های حوزه تکنولوژی در حال کار بر روی فناوری متاورس است. اما طبق آنچه که در خبرنامه‌ی «Power On» آمده است، اپل قصد ندارد همانند شیوی فیسبوک عمل کند و کاربران خود را در دنیای متاورس غرق کند. ظاهرا اپل به جای قرار دادن کاربران برای مدت زمان طولانی در متاورس، آنها را به سمت استفاده از هدست واقعیت افزوده‌‌ی خود در فواصل زمانی کوتاه وادار می‌کند. البته هنوز مشخص نیست این فواصل زمانی کوتاه از نظر آنها چه مدت زمانی است.

خطر استفاده بیش از حد برای سلامتی کاربر
پیش از این نیز تیم کوک، مدیر عامل اپل اعلام کرده بود که از تبدیل شدن هدست واقعیت افزوده این شرکت به وسیله‌ای برای گشت و گذارهای بی‌هدف و طولانی به جای استفاده کاربردی از آن نگران است. در واقع کاربران ممکن است با استفاده بیش از حد، از هدست‌های واقعیت افزوده سلامتی جسمی و روحی خود را در خطر قرار بدهند و این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که آنها به دنبال ایجاد محدودیت‌هایی برای جلوگیری از استفاده طولانی مدت از هدست هستند.

محدود شده اما همچنان قدرتمند و خاص
با وجود این محدودیت‌ها بازهم به نظر می‌رسد که هدست واقعیت افزوده اپل، یک سخت افزار بسیار قدرتمند به حساب خواهد آمد، چراکه گزارش شده این دستگاه از نظر عملکرد در حد تراشه‌های M1 ظاهر خواهد شد. اما مطمئنا بسیاری از مشتریان توانایی دست‌یابی به این هدست واقیعت افزوده را نخواهند داشت، چرا که با یک وسیله‌ی نسبتا گران قیمت رو به رو هستیم. البته با توجه به فناوری به کار رفته در این دستگاه و نام شرکت سازنده آن کاملا طبیعی است. در ابتدا شایعاتی مبنی بر قیمت ۳،۰۰۰ دلاری آن به گوش می‌رسید، اما مدتی بعد اعلام شده که این هدست احتمالا با قیمتی در حدود ۱،۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد. به هر حال برای دسترسی به خبرهای دقیق و مطمئن باید تا اواخر سال ۲۰۲۲ صبر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *