اطلاعات میلیون‌ها کاربر تلگرام افشا شد

باب دیاچنکو، یکی از هکرهای معروف کلاه سفید و  مدیر بخش تحقیقات امنیت سایبری در Comparitech امروز توییتی را در حساب کاربری خود منتشر کرد و از لو رفتن اطلاعات کاربران تلگرام خبر داده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده اطلاعات حدود ۱۲ میلیون کاربر تلگرام که عمدتاً اهل روسیه هستند به بیرون درز کرده است. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.

ظاهراً شاهد نشت اطلاعات بسیاری از کاربران عضو تلگرام هستیم. بر اساس گزارشی که باب دیاچنکو منتشر کرده اطلاعات ۱۲ میلیون کاربر با شماره تلفن، نام، ایمیل و شناسه UID به بیرون درز کرده است.

علاوه بر این شاهد افشای اطلاعات ۴۰ میلیون کاربر با شماره و شناسه UID بوده و ۶۵ میلیون رکورد با شناسه UID به بیرون نشت کرده است. اکثر این اطلاعات مربوط به کاربران روسی تلگرام است. باب دیاچنکو در پاسخ به توییت یکی از کاربران مدعی شده که این افراد از اپلیکیشن اصلی تلگرام استفاده کرده‌اند.

پیش از این باب دیاچنکو در توییتی از لو رفتن اطلاعات کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی خبر داده بود. وی در این توییت نوشته بود که اطلاعات بیش از ۴۶ میلیون کاربر ایرانی اینستاگرام، بیش از ۱.۲ میلیون کاربر در توییتر و بیش از ۱۸۰ هزار کاربر در تلگرام لو رفته است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *