افزایش حجم بازی Call of Duty: Modern Warfare باز هم جنجال به‌ پا کرد

پاورتل/ بازی Call of Duty: Modern Warfare که اخیراً میزبان فصل جدید و بالطبع یک به‌روزرسان بزرگ و حجیم بود، بار دیگر با افزایش حجم کلی روبرو شد و این‌ بار عصبانیت و اعتراض بازی‌بازان پلتفرم رایانه‌های شخصی را برانگیخت.

از زمانی که بازی مورد انتظار Call of Duty: Modern Warfare در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، بارها شاهد اعتراض کاربران و بازی‌بازان پلتفرم‌های مختلف نسبت به حجم بسیار بالای این بازی بوده‌ایم. علاوه‌براین، به‌روزرسانی‌های نستباً حجیم که در قالب فصول مختلف برای این بازی منتشر می‌شوند نیز به دلیل دیگری برای عصبانیت بازی‌بازان تبدیل شده‌اند. علی‌رغم این‌که شرکت اکتیویژن (Activision) با ارائه‌ی راه‌کارهایی نظیر حذف نمودن بخش‌های مختلف نسخه‌ی کنسولی بازی سعی در رفع‌کردن این مشکل داشت، اما به‌نظر می‌رسد که حجم بالای این بازی و مصائب آن همچنان دامن‌گیر بازی‌بازان پلتفرم رایانه‌های شخصی شده است.

از همین رو، کاربران و بازی‌بازان این پلتفرم پس از اقدام برای دانلود آخرین به‌روزرسان بازی گزارش‌ها و در واقع، شکایات پرتعدادی را روانه‌ی شرکت اکتیویژن نمودند. در واقع، کاربران این پلتفرم با انتشار تصاویر مختلف اذعان داشتند که این بازی به همراه به‌روزرسانی‌هایش در حافظه‌های SSD با حجم ۲۵۰ گیگابایت قابل نصب نیست و مدام با اخطار کمبود حافظه‌ی خالی روبرو می‌شوند.

تصویر فوق، توییت کاربری با نام BattleNonSense را نشان می‌دهد که علی‌رغم اختصاص دادن یک حافظه‌ی SSD با حجم ۲۵۰ گیگابایت به تنها یک بازی، ناامیدانه شکایات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی روانه‌ی توسعه‌دهندگان این بازی نمود و باعث به‌راه افتادن این هجمه از سوی بازی‌بازان در سراسر دنیا شد. همانطور که قابل مشاهده است، او یک درایو کامل ۲۵۰ گیگابایتی را به این بازی اختصاص داده اما در عین تعجب، این عمل نیز همچنان در مقابل حجم سرسام‌آور بازی Call of Duty: Modern Warfare به پروژه‌ای شکست خورده تبدیل شده است و وی قادر نخواهد بود تا بازی را اجرا کند.

در واقع، باید بپذیریم که حجم بازی‌ها با توجه به ارتقای کیفیت بصری آن‌ها و به‌دنبال آن، بالارفتن حجم تکستچرها و موارد دیگر، همچنان روند صعودی خواهد داشت. از طرفی دیگر، باتوجه به هدف قرار دادن هاردهای HDD در توسعه‌ی این بازی‌ها، کاهش حجم نیز به عملی تقریباً غیرممکن مبدل شده است. همچنین، در بین عناوینی که اخیراً منتشر شده‌اند، بارها شاهد بازی‌هایی بودیم که حجمی بیش از ۱۰۰ گیگابایت را به خود اختصاص می‌دادند، اما بدون شک Call of Duty: Modern Warfare به‌طرز غیرقابل تصوری حجیم است.

لازم به ذکر است که در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه‌ی بازی Call of Duty: Black Ops Cold War خواهیم بود و امیدواریم که بازی‌بازان با تجربه‌ای مشابه در آن عنوان روبرو نباشند. علاوه بر این، شرکت اکتیویژن که طبعاً از این شکایات آگاه است، بارها اعلام موضع نموده و اذعان داشته که تاکنون راهی برای کاهش حجم بازی نیافته است و بازی‌بازان فعلاً باید به قابلیت حذف و پاورتل بخش‌های مختلف بازی به‌صورت جداگانه بسنده کنند. از همین رو، خوشبختانه و با تایید قابلیت حذف بخش‌های مختلف بازی در کنسول اکس‌باکس سری اکس، حداقل می‌توان تا حدود زیادی از بهره‌گیری بازی آینده‌ی این مجموعه از این قابلیت در کنسول‌های نسل بعد مطمئن شد.

بازی Call of Duty: Modern Warfare، برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *