افزایش قیمت بی‌سابقه در انتظار آیفون 15 پرو

علی‌رغم زمان زیاد باقی‌ مانده به عرضه گوشی‌های سری آیفون ۱۵، شایعات در مورد آن‌ها شدت گرفته است. پیش از این رندرهایی از گوشی آیفون ۱۵ پرو منتشر شده بود حال اطلاعاتی در مورد قیمت آن نیز به بیرون درز کرده است. به نظر می‌رسد اپل افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای را برای گوشی iPhone 15 Pro در نظر گرفته است.

بسیاری انتظار دارند که قیمت گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با توجه به فاکتورهای مختلف افزایش پیدا نماید. به نظر می‌رسد کاربران برای خرید جدیدترین گوشی پرچم‌دار اپل در ماه‌های آینده باید قیمتی ۴۸ درصد بیشتر از گران‌ترین آیفون ۱۴ بپردازند.

اپل عرضه دو گوشی فوق با قیمت بالا را با توجه به افزودن برخی ویژگی‌های اختصاصی جدید به آن‌ها توجیه می‌کند. وبسایت wccftech به نقل از UDN گفته قیمت بهترین iPhone 15 Pro در کشور چین به ۲۹۰۰ دلار نیز خواهد رسید. باید به این نکته اشاره کرد که آیفون ۱۴ پرو مکس با ۱ ترابایت حافظه داخلی اکنون نزدیک به ۲۰۰۰ دلار در چین ارزش دارد.

با توجه به این افزایش قیمت، به احتمال بسیار زیاد کاربران زیادی از خرید این گوشی صرف نظر خواهند کرد تا مدل‌های دیگر آیفون موجود در بازار نیز به فروش خوبی دست پیدا نمایند. باید به این نکته اشاره کنیم که احتمال دارد گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس با حافظه ۲ ترابایتی نیز عرضه شود و بخشی از افزایش قیمت را می‌توان به این موضوع مربوط دانست.

با توجه به مشکلات اقتصادی در جهان، هزینه تولید قطعات بالا رفته و توسعه تراشه A17 Bionic با فناوری ۳ نانومتری TSMC این هزینه را برای اپل بیش از این نیز افزایش خواهد داد. همچنین این شرکت قصد دارد از یک لنز پریسکوپی اختصاصی در گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده نماید.

اپل با سری iPhone 15 Pro، نازک‌ترین حاشیه در یک گوشی هوشمند را برای کاربران خود به ارمغان خواهد آورد. بر اساس شایعات، حاشیه‌های نمایشگر این سری تنها ۰.۰۶ اینچ ضخامت خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *