افشاگری‌های iOS 16 اپل از ویجت‌های تعاملی بزرگ خبر می‌دهد

به نظر می‌رسد که ویجت‌های صفحه اصلی گوشی‌های هوشمند آیفون اپل هنوز خیلی قدیمی نشدند. ما برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ این ویجت‌ها را در iOS 14 دیدیم و آن‌ها در سال ۲۰۲۱ به سیستم عامل iPadOS ورود پیدا کردند. ما اینطور فکر می‌کنیم که اپل قصد دارد داستان این ویجت‌ها را در iOS 16 جوری دیگری بنویسد. در همین راستا، جدیدترین افشاگری از سیستم عامل iOS 16 نشان می‌دهد که غول فناوری آمریکایی قصد تغییر این ویجت‌ها را دارد.

حساب توییتری LeaksApplePro@ یک ویژگی جدید را نشان داده است که ظاهراً اپل آن را «InfoShack» داخلی می‌نامد. این یک نوع مگا ویجت (ویجت بسیار بزرگ) است که می تواند چند ویجت معمولی را در خود جای دهد. به نظر می‌رسد که InfoShack قابلیت شخصی‌سازی بسیار زیادی دارد و به شما امکان می‌دهد تا گزینه‌های فعال/غیرفعال‌سازی Control Center، گزینه‌های تماس سریع و غیره را در آن قرار دهید و از آن‌ها استفاده کنید.

بعد از انتشار این تصویر کاربران به سرعت به آن واکنش نشان دادند و به این نکته اشاره کردند که در سیستم عامل iOS 16 از آیکون‌های سیستم عامل macOS Monterey استفاده شده است. با این حال صحت این اخبار هنوز تأیید نشده، زیرا macOS Monterey با مجموعه‌ای از آیکون‌ها منتشر شد که هیچ شباهتی به آنچه آیفون‌ها در حال حاضر دارند، ندارند. این احتمال وجود دارد که اپل به سمت تثبیت ظاهر در سراسر سیستم عامل‌های خود حرکت کند و iOS 16 را با طراحی نمادهای macOS مطابقت دهد.

با این حال، نگاهی عمیق‌تر به این تصویر به ما نشان می‌دهد که گزینه‌ی فعال/غیرفعال‌سازی کنترل از راه دور Apple TV در یکی از مگا ویجت‌ها اشتباه است. آیکون این کنترل از آنچه که در حال حاضر در iOS وجود دارد، بسیار متفاوت است. اگر اپل تصمیم به طراحی مجدد این آیکون خاص بگیرد، بسیار عجیب خواهد بود. به این دلیل که آیکون فعلی دقیقاً شبیه به شکل کنترل از راه دور واقعی است، مگر اینکه یک Apple TV جدید با یک کنترل از راه دور جدید در راه باشد.

این تصویر قطعاً تصورات زیادی را در ذهن کاربران اپل ایجاد می‌کند؛ تصوراتی که هیچ‌کس نمی‌داند آیا به وقوع می‌پیوندد یا نه. این افشاگر اعلام کرده که به‌زودی اطلاعات بیشتری را در این مورد منتشر می‌کند. در هر صورت باید منتظر باشیم و ببینیم که غول فناوری آمریکایی نسبت به این اطلاعات چه واکنشی نشان می‌دهد. اگر اپل از برنامه‌ی سالانه خود پیروی کند، باید ببینیم این شرکت در رویداد WWDC 2022 که احتمالاً در ماه ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد – تیر ماه) برگزار شود، برای iOS 16 چه برنامه‌ای دارد. کاربرانی که بسیار علاقمند هستند می‌توانند قبل از انتشار این سیستم عامل را به صورت بتا آزمایش کنند.

اپل معمولاً به محض معرفی جدیدترین نسخه‌ی iOS، نسخه‌ی بتای توسعه‌دهندگان را در رویداد WWDC معرفی می‌کند. حدود یک هفته بعد، یک نسخه‌ی بتا عمومی وجود دارد که کمی پایدارتر است و برای هر کاربری که مایل به آزمایش آن است در دسترس خواهد بود.

iOS 16 چه زمانی منتشر می‌شود؟
طبق معمول، انتظار داریم که سیستم عامل iOS 16 زمانی که اپل سری آیفون ۱۴ را در سال جاری منتشر کرد، در اختیار کاربران قرار بگیرد. سیستم عامل جدید iOS معمولاً در اواخر سپتامبر منتشر می‌شود. با این حال همانطور که در بالا به آن اشاره شد، اگر به آزمایش آن قبل انتشار رسمی علاقه دارید، احتمالاً می‌توانید در تابستان امسال نسخه‌ی بتای iOS 16 را تست کنید.

کدام آیفون‌ها iOS 16 را دریافت خواهند کرد؟
طبق شایعات (و بر اساس تاریخچه به‌روزرسانی اپل)، iOS 16 باید برای گوشی‌های هوشمند تا آیفون ۷ در دسترس باشد. به نظر می‌رسد iOS 16 برای اجرا شدن به حداقل چیپست A10 نیاز دارد. لیست احتمالی آیفون‌هایی که iOS 16 را دریافت می‌کنند به شرح زیر است:

همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۴
همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۳
همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۲
آیفون SE 2020
همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۱
آیفون XS و XS مکس
آیفون X و XR
آیفون ۸ و ۸ پلاس
آیفون ۷ و ۷ پلاس

آیپدهایی که انتظار می‌رود از سیستم عامل iPadOS 16 پشتیبانی کنند عبارتند از:

آیپد پرو ۲۰۲۱
آیپد پرو ۲۰۲۰
آیپد پرو ۲۰۱۸
آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ ۲۰۱۷
آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ
آیپد پرو ۹.۷ اینچ
آیپد ایر ۴
آیپد ایر ۳
آیپد ۹
آیپد ۸
آیپد ۷
آیپد ۶
آیپد مینی ۶
آیپد مینی ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *