ال‌جی: فناوری QD LED سامسونگ از WOLED ما ضعیف‌تر است

رقابت شرکت های ال جی و سامسونگ در بازار تلویزیون و مانیتور یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین نبردها در دنیای تکنولوژی است که هر سال فناوری‌های صفحه نمایش را به سطوح بالاتری می‌رساند. طبق جدیدترین خبرها، اخیراً شرکت ال جی فناوری کوانتوم دات (QD LED) سامسونگ را از تکنولوژی WOLED خود ضعیف‌تر خواند و مدعی شد که این فناوری راحت‌تر از WOLED موجب سوختگی صفحه نمایش می‌شود.

اخیراً شرکت LG Display ادعا کرده که نمایشگرهای جدید QD OLED سامسونگ در مقایسه با نمایشگرهای WOLED خود، به مراتب بیشتر در معرض سوختگی صفحه نمایش هستند و راحت‌تر آسیب می‌بینند. البته در نظر داشته باشید که سامسونگ مدت‌هاست از ال‌جی به دلیل سوختگی نمایشگرهای OLED خود انتقاد کرده است و در اصل می‌توان خبر اخیر را پاسخ ال جی به انتقادهای بی‌قفه‌ی سامسونگ دانست.

شرکت ال‌جی دیسپلی بیشتر ادعاهای خود را بر اساس آزمایش‌های وب‌سایت Rtings استوار می‌کند، البته نتایج آزمایشی که ال جی به آن استناد کرده است هنوز به صورت عمومی در دسترس نیست. با این وجود، این شرکت یک توضیح فنی برای ضعف نمایشگرهای QD OLED در مقابل مانیتورهای WOLED خود نیز ارائه کرده است.

توضیح ال جی برای برتری فناوری WOLED نسبت به QD OLED 
هر دو نسخه از تکنولوژی‌های OLED ال‌جی و سامسونگ بر پایه زیرپیکسل‌های RGB ساخته شده‌اند، درست مانند اکثر پنل‌های LCD، با این تفاوت که پنل‌های OLED نور پس‌زمینه ندارند و پیکسل‌ها هستند که نور لازم را ساطع می‌کنند. با این حال، زیرپیکسل‌های RGB در صفحه‌های بزرگ‌تر، روشنایی لازم را ندارند و به همین دلیل است که ال‌جی زیرپیکسل‌های سفید را به پنل‌های WOLED خود اضافه می‌کند. در اصل همین موضوع نیز منبع اصلی انتقاد سامسونگ بوده است.

از سوی دیگر، نمایشگرهای QD OLED سامسونگ از یک لایه OLED آبی در پشت لایه کوانتوم دات استفاده می‌کنند که به منظور ایجاد تصویری روشن‌تر از پنل‌های WOLED ال جی طراحی شده است. ال‌جی اکنون ادعا می‌کند از آنجایی که سامسونگ فقط زیرپیکسل‌های RGB خالص استفاده می‌کند و از کمک زیرپیکسل‌های سفید بهره نمی‌برد، برای نمایش تصاویر استاتیک هر زیرپیکسل در فناوری کوانتوم دات سامسونگ تحت فشار بسیار بالایی قرار می‌گیرد و این امر باعث سوختن صفحه‌نمایش می‌شود.

ال‌جی دیسپلی ظاهراً در کنفرانس مطبوعاتی آنلاینی که هفته گذشته برگزار کرده بود به ارائه جزئیات بیشتری در این مورد پرداخته است. جالب اینجاست که Rtings در این مورد مدعی شد که تاکنون هیچ داده‌ای به LG Display ارائه نکرده و در عوض، شرکت ال‌جی دیسپلی فرضیات خود را بر اساس عکس‌های منتشر شده در وب‌سایت Rtings بیان کرده است.

نظر شما در مورد رقابت شرکت های ال جی و سامسونگ در بازار نمایشگرها چیست؟ شما کدام‌یک از تکنولوژی‌های گفته شده را برتر می‌دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *