امتیاز DxO دوربین اصلی گلکسی A72 سامسونگ مشخص شد

پاورتل/ سامسونگ امسال از نسل جدید گوشی‌های Galaxy A خود رونمایی کرده است. گوشی Galaxy A72، یکی از برجسته‌ترین محصولات این نسل گوشی‌های سری Galaxy A سامسونگ است. حال، امتیاز DxO دوربین اصلی Galaxy A72 سامسونگ به تازگی مشخص شده است. در ادامه، این امتیاز را زیر ذره بین قرار می‌دهیم.

سامسونگ گلکسی ای ٧٢
سامسونگ مدتی پیش طی یک مراسم رسمی، از گوشی جدید خود با نام Galaxy A72 رونمایی کرد. این گوشی، برای برخی از طرفداران سامسونگ جذابیت‌های خاص خودش را دارد. به عنوان مثال، برخورداری از استاندارد IP67 یکی از بخش‌های جذاب Galaxy A72 است.

دگزومارک که مرجعی برای تست و بررسی بخش‌های مختلف گوشی‌های هوشمند است، اخیراً Galaxy A72 را مورد بررسی قرار داده است. DxOMARK، این میان رده از سامسونگ را در بخش دوربین اصلی تست کرده است. بنابراین، امتیاز DxO دوربین اصلی Galaxy A72 سامسونگ، موضوعی است که در وهله بعدی به آن می‌پردازیم. اما بهتر است نگاهی مجدد به مشخصات مرتبط دوربین اصلی Galaxy A72 داشته باشیم:

– سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال و ضریب گشودگی دیافراگم F/1.8
– سنسور ١٢ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض
– سنسور ٨ مگاپیکسلی برای لنز تله فوتو / زوم ٣ برابری اپتیکال
– سنسور ٨ مگاپیکسلی برای لنز ماکرو
– قابلیت فیلم برداری ۴K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه
بر اساس اظهارات این مرجع، برای نمره دهی به گلکسی ای ٧٢ در بخش دوربین اصلی، بیش از ٢.۵ ساعت فیلم و ٣,٠٠٠ عکس به ثبت رسیده‌اند.

امتیاز نهایی دوربین اصلی Galaxy A72، برابر با ١٠۵ است. این نمره، کمی فراتر از انتظارات ما است. در هر صورت، امتیاز نهایی ١٠۵ برای دوربین اصلی این گوشی، نشان می‌دهد که شما می‌توانید تا حدود نسبتاً زیادی بر روی عملکرد این گوشی در ثبت عکس‌ها و فیلم‌ها حساب باز کنید. در بخش‌های دیگر نیز امتیاز قابل قبولی توسط این گوشی کسب شده است. امتیازات این گوشی در بخش‌های عکاسی، زوم و فیلم برداری به ترتیب معادل ١١٢، ۵١ و ٩٢ هستند.

در کل، امتیاز نهایی این گوشی بالاتر از گوشی‌هایی مانند Galaxy A52 5G و یا ریلمی ٨ پرو است. اما این دوربین، در تراز اوپو فایند ایکس ٣ لایت است. ردمی نوت ١٠ پرو نیز با سنسور اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی، تنها یک امتیاز بیشتر از این گوشی کسب کرده است. تصویر زیر، مقایسه‌ای از جزئیات عکس‌های ثبت شده به وسیله Pixel 4a و گلکسی ای ٧٢ است:

مقایسه تصاویر ثبت شده با Galaxy A72 و پیکسل ۴a

نقاط قوت و نقاط ضعف دوربین اصلی گلکسی A72
دوربین اصلی گلکسی ای ٧٢ نیز دارای نقاط قوت و ضعفی است. به ادعای DxOMARK، دوربین اصلی این گوشی دارای نقاط قوتی مانند نوردهی کافی برای سوژه‌ها، داینامیک رنج بالای تصاویر، جزئیات و دقت رنگ مناسب تصاویر، نویز کافی و وایت بالانس متعادل در کنار لرزشگیر ویدئوی کارا است. نقاط ضعف این دوربین نیز متشکل از دقت رنگ پایین پوست سوژه‌ها، نویز بسیار بالا در نور کم، مشکل بازتاب نور از لنز، وجود نویز و کمبود جزئیات در عکس‌های زوم و ناپایداری سیستم فوکوس خودکار در حین فیلم برداری در محیط داخلی هستند.

نظر شما در مورد امتیاز DxO دوربین Galaxy A72 سامسونگ چیست؟ آیا این گوشی می‌تواند به عنوان یک همراه مورد اعتماد برای عکاسی قابل استفاده باشد؟ بیشتر از کدام بخش دوربین اصلی Galaxy A72 خوشتان آمده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *