امکان ارزان‌تر بودن چیپست Dimensity 9000 نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1

مدیاتک چند روز قبل از Dimensity 9000 رونمایی کرد که یک چیپست پرچم‌دار تمام‌عیار محسوب می‌شود و در سال ۲۰۲۲ به عنوان رقیب مستقیم جدیدترین چیپست پرچم‌دار کوالکام عرض اندام خواهد کرد. روی هم رفته مدیاتک به ساخت چیپست‌های ارزان‌قیمت دارد و به همین خاطر گوشی‌هایی مانند وان‌پلاس نورد ۲ و ریلمی X7 مکس که از چیپست قدرتمند Dimensity 1200 استفاده می‌کنند، قیمت پایینی دارند.

اما حالا یکی از افشاگران مشهور چینی اعلام کرده که قیمت Dimensity 9000 تقریبا دو برابر Dimensity 1200 است. با این حال، ظاهرا چیپست موردنظر کماکان ارزان‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل یک محسوب می‌شود. البته باید خاطرنشان کنیم بر اساس یک گزارش جدید، این چیپست با نام ۸Gx نسل ۱ معرفی خواهد شد.

حتی اگر جدیدترین چیپست پرچم‌دار مدیاتک ارزان‌تر از تراشه‌ی ساخت کوالکام باشد، این موضوع لزوما به معنای قیمت پایین گوشی‌های مبتنی بر آن نخواهد بود و در این زمینه خود شرکت سازنده و البته حجم سفارش نقش مهمی را ایفا می‌کنند. اما در این میان، احتمالا گوشی‌های مجهز به Dimensity 9000 در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار دارای چیپست کوالکام با قیمت ارزان‌تری به دست کاربران می‌رسند.

گفته می‌شود مدیاتک روی چیپست Dimensity 7000 کار می‌کند که از هسته‌های پردازشی Cortex-A78 و فناوری ساخت ۵ نانومتری بهره می‌برد. مدتی قبل مدیر کل برند شرکت ردمی در شبکه اجتماعی ویبو به تراشه‌ی Dimensity 7000 اشاره کرد و این یعنی احتمالا ردمی به‌زودی از گوشی‌های مبتنی بر این چیپست رونمایی خواهد کرد.

باید خاطرنشان کنیم شرکت‌های سازنده‌ی تراشه‌ها معمولا هیچوقت قیمت این قطعات را به طور رسمی اعلام نمی‌کنند زیرا با توجه به حجم سفارش و قدرت شرکت سازنده، قیمت این قطعات بالا و پایین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *