انتشار به‌روزرسانی اندروید 12 برای گوشی‌های هوشمند نوکیا آغاز شد

HMD Global که وظیفه تولید و پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند نوکیا را برعهده دارد امروز اعلام کرد که نخستین بروزرسانی ها برای ارتقا محصولات خود به سیستم عامل اندروید ۱۲ را منتشر کرده است. این شرکت همانطور که پیش از این قول داده بود امروز بروزرسانی اندروید ۱۲ را برای گوشی میان رده نوکیا X20 منتشر کرد. انتظار می‌رود در آینده دیگر محصولات این شرکت نیز این بروزرسانی را دریافت کنند.

HMD Global پیش از این قول داده بود که در هفته جاری نخستین بروزرسانی ارتقا به اندروید ۱۲ را برای گوشی‌های خود منتشر می‌کند. این شرکت به قول خود عمل کرد و امروز نخستین بروزرسانی برای ارتقا گوشی‌های هوشمند خود را در دسترس کاربران گوشی میان‌رده نوکیا X20 قرار داد. بنا به گفته HMD Global، قرار است امروز یعنی تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) نخستین موج انتشار این بروزرسانی آغاز شود و بخشی از کاربران گوشی نوکیا X20 آن را دریافت نمایند.

هم اکنون به دلیل پشتیبانی طولانی مدت و همچنین انتشار نسخه‌های متعدد از بروزرسانی اندروید برای گوشی‌های نوکیا، این محصولات نزد کاربران طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. در زمان عرضه گوشی میان‌رده نوکیا X20 عنوان شد که قرار است تا سه سال برای این گوشی هوشمند بروزرسانی ارتقا به نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید منتشر شود. به این معنی که این گوشی علاوه بر اندروید ۱۲، بروزرسانی ارتقا به دو سیستم عامل اندروید ۱۳ و ۱۴ را هم دریافت خواهد کرد.

البته شرکت‌های تولید کننده گوشی های هوشمند همچون HMD Global تاکنون بارها نشان داده‌اند که در آینده تعهدی برای عمل کردن به قول‌های خود ندارند و ممکن است شاهد انتشار بروزرسانی های بعدی برای این گوشی نباشیم. به عنوان مثال HMD قول داده بود که برای گوشی Nokia ۹ PureView بروزرسانی اندروید ۱۱ را منتشر می‌کند اما چندی پیش این موضوع تکذیب شد و شاهد انتشار این بروزرسانی نیز نبودیم.

دلیل پاورتل گوشی میان‌رده نوکیا X20 برای انتشار نخستین رده از بروزرسانی های اندروید ۱۲ توسط شرکت HMD کمی عجیب به نظر می‌رسد. چرا که این گوشی اساساً محصول مهم و قابل توجهی نیست. گوشی نوکیا X20 در کنار نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی، از تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ و همچنین دوربین اصلی چهارگانه بهره می‌برد. سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، باتری با ظرفیت ۴۴۷۰ میلی آمپر ساعت، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، شش یا هشت گیگابایت حافظه رم و شیشه محافظ Gorilla Glass 5 دیگر قابلیت‌های مهم این گوشی را تشکیل می‌دهند.

به نظر می‌رسد HMD قصد دارد با پاورتل این گوشی میان‌رده به عنوان نخستین میزبان برای بروزرسانی اندروید ۱۲، نشان دهد که طیف عظیمی از گوشی‌های میان‌رده، بالارده و پایین‌رده آن قرار است به این سیستم عامل جدید مجهز شوند.

تاکنون انتشار بروزرسانی اندروید ۱۲ برای گوشی‌های هوشمند مختلف با چالش‌های اساسی و مهمی روبرو بوده است. وان پلاس چندی پیش مجبور شد به دلیل حضور باگ‌ها و مشکلات فراوان، بروزرسانی ارتقا به اندروید ۱۲ که برای گوشی‌های وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر کرده بود را از دسترس خارج کند.

تاکنون کاربران دو گوشی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ نیز مشکلات فراوانی را با این بروزرسانی گزارش کرده‌اند. دو گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو نیز براساس گزارش‌‌های موجود با دریافت این بروزرسانی با مشکلاتی همراه می‌شوند. با توجه به این اتفاقات باید دید انتشار این بروزرسانی برای گوشی نوکیا X20 به چه نحوی صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *