اندروید تی‌وی و گوگل تی‌وی بیش از 110 میلیون دستگاه فعال ماهانه دارند

سیستم عامل «اندروید تی وی» که توسط گوگل برای تلویزیون‌های هوشمند مبتنی بر اندروید ساخته شده، به سرعت در حال رشد است و به گفته غول فناوری هم اکنون بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه از آن و سیستم عامل متوقف شده «گوگل تی‌وی» پشتیبانی می‌کنند.

سخنگوی گوگل در بیانیه خود که با وب سایت ۹to5Google به اشتراک گذاشته شده، آمار جدیدی را درباره سیستم عامل اندروید تی وی ارائه کرده است. مهم‌تر از همه اینکه دو سیستم عامل غول جستجوی اینترنتی برای تلویزیون‌های هوشمند، در حال حاضر بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه فعال ماهانه دارند. هرچند در این گزارش تعداد کاربران هر پلتفرم به صورت دقیق مشخص نشده، اما نشان‌دهنده رشد قابل توجه سیستم عامل گوگل است.

  
رشد اندروید تی وی در ماه‌های اخیر
گوگل در گزارش ماه مه سال گذشته ۸۰ میلیون دستگاه فعال را برای دو سیستم عامل خود اعلام کرده بود که با این وجود یعنی اکنون ۳۰ میلیون دستگاه جدید نیز از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. بخش زیادی از رشد سیستم عامل گوگل احتمالا به واسطه دانگل HDMI کروم کست با پشتیبانی از گوگل تی‌وی حاصل شده است. همچنین شرکت TCL اخیرا در نمایشگاه CES 2022 اعلام کرد که بیش از ۱۰ میلیون تلویزیون با پشتیبانی از سیستم عامل گوگل به فروش رسانده است.

گوگل در این گزارش همچنین به تاثیر شرکای خود در این رشد اشاره کرده که شامل بیش از ۱۷۰ اپراتور تلویزیون پولی (Pay TV) می‌شود که پلتفرم گوگل از سال ۲۰۱۸ در این زمینه محبوب بوده است. غول فناوری همچنین به همکاری خود با سازندگان برتر تلویزیون هوشمند سراسر جهان از جمله سونی، TCL و Hisense نیز اشاره می‌کند که همه آن‌ها در CES 2022 از تلویزیون‌های خود با سیستم عامل گوگل رونمایی کردند.

با این حال طبق گزارش‌های منتشر شده، Roku در سال ۲۰۲۱ برترین برند تلویزیون هوشمند ایالات متحده محسوب می‌شود و هرچند آمار گوگل به رشد پلتفرم آن در ایالات متحده اشاره‌ای ندارد، اما قبلا گفته شده بود که پذیرش سیستم عامل گوگل در ایالات متحده بیش از ۸۰ درصد رشد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *