اندروید ١٣؛ خوشمزه تر از همیشه!

پاورتل/ سیستم عامل اندروید گوگل، هم اکنون محبوب‌ترین سیستم عامل پلتفرم گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند است. به همین دلیل، بسیاری از کمپانی‌ها سعی می‌کنند تا به بهترین نحو ممکن، به روزرسانی نسخه‌های جدید آن را برای دستگاه‌های خود منتشر کنند. حال، گفته می‌شود که اسم رمز اندروید ١٣ لو رفته است. به نظر می‌رسد که نام اندروید T، مخفف نام تیرامیسو باشد!

اسم رمز اندروید ١٣، از نام شیرینی تیرامیسو پاورتل شده است!
اندروید ١٢، قطعاً یکی از جذاب‌ترین نسخه‌های سیستم عامل اندروید است. ما مطالب جذابی را از این نسخه اندروید در پاورتل با شما به اشتراک گذاشتیم. حال، پیش از عرضه نهایی اندروید ١٢، اطلاعاتی از اسم رمز اندروید ١٣ لو رفته است!

به گفته XDA Developers، اندروید ١٢ در ماه‌های آینده و به طور قریب الوقوعی در دسترس عموم قرار می‌گیرد. گوگل با انتشار نسخه‌های بتا و پیش نمایش این نسخه، در حال ارائه تجربه کاربری زود هنگام به داوطلبان است. گوگل چند ساعت پیش، نسخه ٣.١ بتای اندروید ١٢ خود را ارائه کرد. این بتا، شامل یک سری از وصله‌های رفع باگ می‌شود. حال، ما تجسسی در بین کدهای این نسخه از بتای اندروید ١٢ داشته‌ایم. در نتیجه این کاوش‌ها، به یک نکته جالب نیز برخورده‌ایم.

این نتیجه، ما را به اسم رمز اندروید ١٣ می‌رساند. گفته می‌شود که ابهامات گوگل برای اسم رمز این نسخه حل و فصل شده است و گوگل در نهایت، به اسم رمز تیرامیسو رسیده است! این اطلاعات، در کد سورس‌های مشاهده شده از سوی برخی افشاگران در بتای ٣.١ اندروید ١٢ به دست آمده‌اند. بنابراین، با یک اسم شیرین و جذاب در اندروید ١٣ مواجه خواهیم بود. مخفف این نام، Android T است. این موضوع، در حالی است که سه نسخه قبلی اندروید به طور رسمی از اسم رمزی برخوردار نبوده‌اند. اما گوگل مجدداً نام گذاری نسخه‌های سیستم عامل اندروید خود با انواع شیرینی را از سر گرفته است.

این اولین باری است که از اسم نسخه بعدی اندروید صحبت به میان می‌آید. برای واضح بودن، نام این نسخه به صورت عمومی اندروید ١٣ خواهد بود. اما اسم رمز آن، همان تیرامیسو می‌باشد. همان طور که گفتیم، گوگل با ارائه اندروید ١٠، سنت نام گذاری بر حسب نام شیرینی‌ها را متوقف کرد. اما برخی گمانه زنی‌ها، نشان می‌دادند که نام اندروید Q، همان Quince Tart، اندروید R، همان Red Velvet و اندروید S نیز Snow Cone است. به طور کلی، اسم رمز نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید به شرح زیر می‌باشد:

– اندروید ١.۵: Cupcake
– اندروید ١.۶: Donut
– اندروید ٢.٠: Eclair
– اندروید ٢.٢: Froyo
– اندروید ٢.٣: Gingerbread
– اندروید ٣.٠: Honeycomb
– اندروید ۴.٠: Ice Cream Sandwich
– اندروید ۴.١: Jellybean
– اندروید ۴.۴: KitKat
– اندروید ۵.٠: Lollipop
– اندروید ۶.٠: Marshmallow
– اندروید ٧.٠: Nougat
– اندروید ٨.٠: Oreo
– اندروید ٩: Pie
– اندروید ١٠: Quince Tart
– اندروید ١١: Red Velvet Cake
– اندروید ١٢: Snow Cone
– اندروید ١٣: Tiramisu

اگر نمی‌دانید که تیرامیسو چیست، عیبی ندارد. تیرامیسو در حقیقت یک دسر ایتالیایی با طعم قهوه است. این دسر، محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارد و در ایران نیز موجود است.

نظر شما در مورد اسم رمز اندروید ١٣ چیست؟ آیا این اسم رمز را می‌پسندید؟ از بازگشت سنت نام گذاری با نام دسر خوشحال هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *