اندروید 12 پایان منو Share ثالث را رقم می‌زند

پاورتل/ شاید بپرسید منو Share ثالث چیست؟ خب یک منو Share ثالث است! به این معنی که اگر یک نرم افزار برای منو Share ثالث نصب می کردید، وقتی گزینه Share را در اندروید بزنید، به جای نمایان شدن منو Share پیش فرض، منو آن نرم افزار ثالث ظاهر می شد که امکانات بیشتر یا ظاهر متفاوت تر ارایه می کرد. حالا با اندروید ۱۲ به پایان منو Share ثالث می رسیم.

بله، اندروید ۱۲ منوهای اشتراک شخص ثالث را دیگر مجاز نمی داند. برنامه هایی مانند Sharedr دیگر نمی توانند جایگزین منو اشتراک گذاری پیش فرض شوند.

یکی از مهمترین نکات مهم در اندروید ۱۲، زبان طراحی جدید Material You است که تقریباً در تمام مولفه های اصلی رابط کاربری تغییرات عمده ای ایجاد می کند. براساس گزارشی از توسعه دهندگان XDA ، اندروید ۱۲ همچنین تغییر عمده ای در نحوه به اشتراک گذاری لینک ها و عکس ها توسط کاربران ایجاد خواهد کرد.

در اندروید ۱۱ گوگل به برنامه های شخص ثالث و شرکت ها اجازه می دهد تا منو اشتراک گذاری را کاملا شخصی سازی کنند، به همین دلیل بسته به برند یا نرم افزاری که خود شما نصب کنید، این منو به صورت ظاهری متفاوت است. مثلا برنامه های ثالثی مانند Sharedr برای این کار موجود هستند. علاوه بر ارائه یک تجربه سازگارتر، Sharedr برای کمک به شما در دسترسی سریعتر به منو Share از شر Direct Share نیز خلاص می شود تا موبایل های ارزان تر بتوانند سریع تر به این منو دسترسی داشته باشند.

توسعه دهنده Sharedr به تازگی گزارشی را در وب سایت مشکل یاب AOSP منتشر کرده است. او می گوید پس از دریافت اندروید ۱۲ دیگر برای گزینه پاورتل بین Sharedr و منوی Share پیش فرض سیستم نشان داده نمی شود.

در پاسخ به این مسئله، تیم مهندسی و تولیدات گوگل به توسعه دهنده گفتند: «ما واقعاً هرگز قصد نداشتیم به برنامه ها اجازه دهیم جایگزین منو Share شوند. هدف این دسترسی آن است که نرم افزارها بتوانند منو Share (پیش فرض) را کنند. امکان جایگزینی منو Share نیز به طور فزاینده ای غیرممکن است. شما نمی توانید قسمت Direct Share رابط کاربری را اجرا کنید. همچنین نمی توانید نه تب های شخصی یا کاری اندروید ۱۱ را ارایه دهید.»
 
این بدان معناست که کاربران پس از آپدیت اندروید ۱۲ نمی توانند Sharedr یا برنامه های مشابه را به عنوان منو Share پیش فرض مشخص کنند. لیست Sharedr در Google Play Store نیز به روز شده است تا به کاربران هشدار دهد که دیگر در اندروید ۱۲ کار نمی کنند.

شما از چنین نرم افزارهایی برای منو Share ثالث استفاده می کردید؟ اصلا از وجودش اطلاع داشتید؟ نظر شما درباره این محدودیت در اندروید ۱۲ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *