انفجار گوشی چینی در جیب وکیل هندی حادثه آفرید

هر از چند گاهی گوشی‌های هوشمند از برندهای مختلف سر و صدای زیادی به پا می‌کنند که البته منظور ما سر و صدای حاصل از انفجار خود این دستگاه‌هاست. در جدیدترین مورد، انفجار گوشی Nord 2 5G کمپانی وان پلاس خبرساز شده است. یک وکیل هندی از شهر دهلی کشور هند با انتشار تصاویری از گوشی وان پلاس خود، خبر از انفجار دستگاه در شرایطی داده که از آن استفاده نمیکرده و گوشی در جیب این فرد قرار داشته است. Gaurav Gulati که قطعا زیر و بم قانون را خوب بلد است تصمیم گرفته به جای اطلاع به وان پلاس برای بررسی این حادثه، از طریق قانونی اقدام کند. وی به دنبال این است که فروش گوشی‌های این سازنده چینی را در هند متوقف کند.

انفجار گوشی Nord 2 5G وان پلاس
وب سایت MySmartPrice موفق شده تصاویری از دستگاه منفجر شده از زاویه نزدیک تهیه کند. طبق گفته کاربر هندی، حرارت گوشی وان پلاس به طور ناگهانی شروع به بالا رفتن کرده و کمی بعد این فرد متوجه ساطع شدن دود از دستگاه می‌شود. همان طور که گفته شد، این دستگاه در حال شارژ یا در حال استفاده نبوده و در جیب کاربر هندی قرار داشته است. این در حالیست که در اکثر موارد مشابه، گوشی‌ها زمانی دچار حریق می‌شوند که در حال شارژ هستند. Gaurav Gulati مدعی شده که در این حادثه دچار صدمه فیزیکی نیز شده و از واکنش وان پلاس به این اتفاق به شدت انتقاد دارد.


به گفته وکیل هندی، وان پلاس قصد بررسی این سانحه را داشته اما کمپانی چینی اعلام کرده بدون در اختیار داشتن گوشی منفجر شده نمی‌تواند این کار را انجام دهد، پس از پرداخت هر گونه خسارت نیز سر باز زده است. وان پلاس در این مورد اعلام کرد در حالی که چندین بار برای بررسی دستگاه با این کاربر تماس برقرار کرده، اما Gaurav Gulati درخواست کمپانی را رد کرده و فرصت بررسی دستگاه را از وان پلاس گرفته است. وان پلاس می‌گوید که در چنین شرایطی امکان تائید گفته‌های کاربر و مطالبات فرد برای جبران خسارت وجود ندارد.


وکیل هندی به دنبال توقف فروش گوشی‌های وان پلاس در هند
این اولین مورد از انفجار Nord 2 5G وان پلاس محسوب نمی‌شود. در ماه آگوست نیز گزارش آتش سوزی یکی دیگر از این گوشی‌ها منتشر شد. وان پلاس علت آن اتفاق را عوامل خارجی عنوان کرد اما کمتر از یک ماه دیگر یکی دیگر از این گوشی‌ها آتش گرفته که طبیعتا باعث می‌شود اعتماد کاربران به Nord 2 و برند وان پلاس کم شود. Gaurav Gulati به دنبال این حادثه شکایت رسمی خود را از طریق پلیس هند ثبت کرده و همچنین قصد دارد این پرونده را در دادگاه حقوق مصرف کنندگان هندی نیز در جریان قرار دهد. هدف وکیل هندی، توقف فروش گوشی‌های وان پلاس در این کشور و وادار کردن وان پلاس به فراخوانی گوشی‌های خود برای رفع مشکل فنی آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *