اوبر امکان ضبط صدا را در طول سفر فراهم می‌کند

رانندگان و مسافران اوبر به زودی می‌توانند هنگام سفر صدا را ضبط کنند. اوبر می‌گوید هیچکس نمی‌تواند به این صدای ضبط شده گوش بدهد و در صورت نیاز به گزارش ایمنی، کارشناسان این شرکت فایل‌های ضبط شده را رمزگشایی و ضمیمه گزارش‌ها می‌کنند.

اوبر با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که تا پایان سال میلادی جاری امکان ضبط صدای رانندگان و مسافران را در سه شهر ایالات متحده در دسترس قرار می‌دهد تا امنیت بالاتری را برای آنها در طی سفر فراهم کند.

در ابتدای سفر، مسافران و رانندگان می‌توانند این ویژگی را با کلیک کردن روی آیکن مربوطه در تنظیمات برنامه و پاورتل گزینه ضبط صدا فعال کنند. این قابلیت در دسترس مسافران و رانندگان قرار دارد و رانندگان می‌توانند زودتر از سوار شدن به خودرو نیز فعال کنند.


  
قابلیت ضبط صدا در سفر با اوبر
در صورت فعال شدن این ویژگی، نوتیفیکیشنی برای راننده ارسال می‌شود. اوبر اولین بار در سال ۲۰۱۹ امکان ضبط صدا را در سفرهای مربوط به آمریکای لاتین فعال کرد. این قابلیت در واقع نخستین ویژگی درون برنامه‌ای است که مستندات صوتی را ارائه می‌دهد. همچنین اوبر به رانندگان اجازه می‌دهد تا در صورت دریافت مجوز محلی، بتوانند از دوربین جلوی داشبورت برای ضبط تصویر نیز استفاده کنند.

فایل‌های صوتی که به این صورت ضبط می‌شوند به صورت فایل رمزگذاری شده در گوشی راننده و مسافر ذخیره می‌شود و با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران، هیچکس حتی اوبر نمی‌تواند به این صدا گوش بدهد. اگر مسافر یا راننده نیاز به گزارش فایل صوتی داشته باشد، می‌تواند فایل صوتی را ضمیمه گزارش کرده و تصدی آموزش دیده اوبر می‌تواند فایل ضبط شده را رمزگشایی و بررسی کند.

در بیانیه مطبوعاتی اوبر به این موضوع اشاره شده که به زودی همراه با ضبط صدا، هشدار صوتی بستن کمربند ایمنی نیز به کاربر داده می‌شود که مجددا هدف از این یادآوری حفظ ایمنی بیشتر راننده و مسافران است. اوبر اعلام کرد که این ویژگی جدید در اوایل سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *