اولین ویدیوی سه بعدی ضبط‌شده با آیفون ۱۵ پرو را تماشا کنید

اگرچه ویژن پرو هنوز عرضه نشده اما می‌توان با سایر هدست‌های واقعیت مجازی نیز ویدیوهای سه‌بعدی آیفون ۱۵ پرو را تماشا کرد.
 
اپل با انتشار iOS 17.2 قابلیتی به آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اضافه کرد که می‌توان از آن برای ضبط ویدیوهای سه‌بعدی (Spatial Video) مخصوص هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو که البته هنوز دردسترس نیست استفاده کرد.

می‌توان فیلم‌های سه‌بعدی گرفته‌شده با دوربین آیفون ۱۵ پرو را در هدست‌هایی مثل متا کوئست ۳ و سایر هدست‌های واقعیت مجازی تماشا کرد. یوتیوبر معروف Hugh Hou روش انجام اینکار را روی هدست واقعیت مجازی متا توضیح داده است.
برای ضبط ویدئوهای سه‌بعدی، به آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز به iOS 17.2 نیاز دارید. بتای توسعه‌دهندگان این نسخه‌ از سیستم‌عامل اپل دردسترس قرار گرفته که با مراجعه به بخش Software Update در تنظیمات گوشی آیفون قابل دانلود است.

Hugh Hou توضیح می‌دهد پس‌از نصب IOS 17.2 برای ثبت ویدیوهای سه‌بعدی باید این ویژگی را در تنظیمات دوربین فعال و اپلیکیشن Spatialify را دانلود کنید.

برنامه‌ی Spatialify دستورالعمل‌هایی را برای رمزگشایی و ساخت ویدئوهای سه‌بعدی در قالبی که روی متا کوئست ۳ قابل استفاده باشد ارائه می‌دهد.

اگرچه روش Hugh Hou خیلی آسان نیست اما دارندگان آیفون ۱۵ پرو که هدست واقعیت مجازی متا را نیز در اختیار دارند برای تجربه‌ی حس‌وحال ویدیوهای سه‌بعدی ویژن پرو می‌توانند از آن بهره ببرند.

Spatial Video طوری طراحی شده که به دارندگان هدست ویژن پرو اجازه می‌دهد ویدیو را در حالت سه‌بعدی فراگیر تماشا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *