اوپو پتنت فناوری Vein Unlocking را برای گجت‌های پوشیدنی خود ثبت کرد

پاورتل/ اوپو اخیرا پتنت فناوری جدیدی را ثبت کرده است که Vein Unlocking نام داشته و می‌تواند در گجت‌های پوشیدنی آینده این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد. فناوری تازه اوپو مربوط به باز کردن قبل دستگاه‌ها از راه دور می‌شود که نوعی سیستم امنیتی بیومتریک با استفاده از رگ دست بوده و مشابه نمونه Hand ID بکار رفته در گوشی LG G8 می‌باشد.

اوپو Vein Unlocking مشابه Hand ID ال جی
فناوری جدید که با شماره CN110298944B ثبت شده است، “روش باز کردن قفل دستگاه با استفاده از رگ دست” را توصیف می‌کند. اوپو در سال ۲۰۱۹ برای این ثبت اختراع درخواست داده بود که اخیراً به آنها اعطا شده است. طبق توضیحات، این حق اختراع مربوط به فناوری Vein Unlocking می‌شود. به‌عبارت دیگر، یک سیستم بیومتریک شبیه به تشخیص چهره یا اسکن اثر انگشت که در آن رگ‌های دست کاربران ترسیم می‌شود. قابل ذکر است که این فناوری شباهت زیادی به سیستم Hand ID LG داشته که از ضخامت و ویژگی‌های رگ کاربر را برای باز کردن قفل دستگاه بهره می‌برد.

بنابراین، می توان انتظار داشت که این سیستم نیز مشابه نمونه ال جی، ضخامت رگ را برای تأیید هویت و اجازه دسترسی، نقشه‌برداری و ثبت کند. درحالی‌که جزئیات دقیق این فناوری درحال‌حاضر ناشناخته است، سیستم ثبت شده به‌طور بالقوه می‌تواند تعدادی کاربرد در محصولات مختلف الکترونیکی عرضه شده توسط غول‌های فناوری چینی داشته باشد. این امر به‌ویژه در مورد محصولات پوشیدنی این شرکت‌ها مانند مچ‌بندهای هوشمند سلامتی یا ساعت‌های هوشمند صادق است. متأسفانه، هنوز مشخص نیست که آیا اوپو درحال‌حاضر بر روی چنین سیستمی برای استفاده در گجت‌های آینده خود کار می‌کند یا تنها آن را به‌ثبت رسانده است.

درنهایت نظر شما راجع‌به فناوری جدید اوپو با نام Vein Unlocking به‌منظور باز کردن قفل دستگاه‌های پوشیدنی این شرکت توسط اسکن رگ‌های دست کاربر چیست؟
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *