اوکراین: شیائومی حامی جنگ بین‌المللی است

اوکراین می‌گوید شیائومی با افزایش فعالیت‌هایش در روسیه و پرداخت مالیات به این کشور، از جنگ بین‌المللی حمایت می‌کند.
 
اداره‌ی ملی مبارزه با فساد اوکراین با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی از اضافه شدن شیائومی به فهرست «حامیان جنگ بین‌المللی» خبر داده است. اوکراین می‌گوید پس از آغاز جنگ، شیائومی نه‌تنها به فعالیت در روسیه ادامه داده بلکه به برند برتر بازار موبایل این کشور تبدیل شده است.

اوکراین می‌گوید مطابق داده‌های جدید، حجم عرضه‌ی گوشی‌های شیائومی در بازار روسیه در فصل سوم ۲۰۲۲ به‌میزان ۳۹ درصد نسبت‌به فصل سوم ۲۰۲۱ افزایش یافت. در نتیجه‌ی این وضعیت، سال گذشته سهم شیائومی در بازار موبایل روسیه دو برابر شد. با افزایش دو برابری سهم شیائومی، این شرکت هم‌اکنون از لحاظ حجم فروش، برترین برند بازار موبایل روسیه محسوب می‌شود.

شعبه‌ی روسی شیائومی در سال ۲۰۲۱ توانست ۲۰۲ میلیون دلار درآمد به جیب بزند و بخشی از این درآمد در قالب مالیات به دولت روسیه داده شد. اوکراین می‌گوید از این مالیات برای حمایت از ارتش روسیه و آغاز جنگ استفاده شده است.

در حال حاضر فهرست حامیان جنگ بین‌المللی که توسط اوکراین تهیه شده، افزون‌بر شیائومی شامل ۲۰ شرکت دیگر است.

بر اساس گزارش پن‌دیلی، شیائومی در بیانیه‌ای علیه اقدام دولت اوکراین موضع گرفته است. در بخشی از بیانیه آمده شیائومی شرکتی جهانی است که در پکن بنیان‌گذاری شده و محصولاتش را به دست مشتریانی در سراسر دنیا می‌رساند: «ما قویا معتقدیم هر مصرف‌کننده در سراسر دنیا باید حق دسترسی به ابزارهای ارتباطی و اطلاعات اینترنتی را داشته باشد. ما کسب‌و‌کار خود را در بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه در سراسر دنیا انجام می‌دهیم و از قوانین محلی تبعیت می‌کنیم.»

شیائومی در بیانیه‌ی جدیدش می‌گوید با قرارگیری در فهرست حامیان جنگ بین‌المللی «قویا مخالف است» و هرگز خودش را حامی جنگ نمی‌داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *