اپل از سال‌ها قبل به فکر تولید آیپاد نانو تمام‌صفحه بوده است

براساس تصاویری که یکی از مهندسان سابق اپل منتشر کرده است، ظاهراً اپل مدت‌ها قبل از تولید آیفون تمام‌صفحه، به فکر تولید آیپاد نانو با نمایشگر بدون حاشیه بوده است.
   
آیپاد نانو اپل در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و در طول عمر خود شاهد تغییراتی در این محصول بوده‌ایم. اکنون یکی از مدیرانی که در تولید این دستگاه نقش داشته، کتاب جدیدی به نام «ساخت؛ راهنمای غیرمتعارف برای تولید چیزهایی که ارزش ساختن دارند» منتشر کرده است که برخی از مدل‌های اولیه‌ی مختلف ایجادشده برای ساخت آیپاد نهایی را نشان می‌دهد.

به‌گزارش ۹to5Mac، تونی فدل، معاون سابق اپل در بخش آیپاد، تصویری از ۶ مدل مختلف مدل نانو این دستگاه در توییتر منتشر کرده است. همان‌طورکه او توضیح داده ، این نمونه‌ها فقط مدل‌های ساده‌ی سه‌بعدی تولید شده هستند؛ اما طراحی آن‌ها باعث شد نهایتاً محصولی واقعی تولید شود.

برای مثال، اولین ماکت تقریباً طراحی نسل چهارم آیپد نانو بود که سال ۲۰۰۸ عرضه شد؛ درحالی‌که برخی از ماکت‌های دیگر شبیه به ظاهر محصول نسل اول هستند. حال سؤال این است که اگر صفحه‌نمایش ابعاد بزرگی داشت، چه؟ اگر گوی چرخان چنین ابعاد بزرگی داشت یا اگر از روی محصول حذف می‌شد، چه؟

برای مثال، یکی از این ماکت‌ها مدل تمام‌صفحه‌ای از آیپاد نانو را نشان می‌دهد؛ اگرچه می‌توان گفت این مدل درواقع شبیه آیفون‌های اخیر اپل است که بخش ناچ از آن حذف شده باشد. درهرحال اینکه ببینیم اپل چنین طرح‌هایی را آزمایش کرده، بسیار جالب است؛ حتی اگر صرفاً یک مدل ساختگی باشد.

داستان تولید آیپاد نانو در فصلی از کتاب جدید فادل آورده شده است. مدیر سابق اپل در فصلی با عنوان «محسوس ساختن ناملموس» گفت که این اقدام از مهم‌ترین بخش‌های توسعه‌ی یک محصول است.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *