اپل به فرایند توسعه‌ macOS Server خاتمه داد

اپل فرایند توسعه‌ی اپلیکیشن macOS Server را متوقف کرده است و از این به‌بعد به‌روزرسانی جدیدی برای این نرم‌افزار منتشر نخواهد کرد.
   
اگر با مک اواس سرور (macOS Server) آشنایی زیادی ندارید، چندان جای تعجب نیست. این اپلیکیشن ۲۰ دلاری در اعماق مجموعه‌ی نرم‌افزاری اپل حضور دارد و قابلیت‌های مدیریت دستگاه را به افرادی ارائه می‌دهد که به‌دنبال کنترل کامل سخت‌افزار اپلی خود هستند. غول فناوری مستقر در کوپرتینو درباره‌ی این نرم‌افزار زیاد صحبت نکرد و اکنون تصمیم گرفته است به روند توسعه‌ی آن خاتمه دهد.

Neowin می‌نویسد منطق اپل برای توقف توسعه‌ی macOS Server این است که قابلیت‌های مهم این اپلیکیشن ازجمله File Sharing Server و Caching Server و Time Machine Server درحال‌حاضر بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ی اضافه، در macOS High Sierra و نسخه‌های بعد از آن دردسترس کاربران است و بدین‌ترتیب، به‌روز نگه‌داشتن این محصول سود کمی برای این شرکت خواهد داشت.

نکته‌ی جالب این است که اپل همچنان macOS Server را برای کاربران macOS Monterey با قیمت ۲۰ دلار ازطریق اپ‌استور عرضه می‌کند؛ بنابراین، توقف در این‌جا یعنی از این‌ به‌بعد قابلیت جدیدی به این نرم‌افزار اضافه نخواهد شد.

macOS Server 5.12 از Profile Manager و Open Directory پشتیبانی می‌کند. در همین‌ حال، قابلیت Xsan از macOS Server 5.7.1 تا نسخه‌ی ۵٫۱۱٫۱ پشتیبانی می‌شود و ابزارهای خط‌فرمان برای مدیریت Xsan درحال‌حاضر در macOS Big Sur و نسخه‌های جدیدتر دردسترس است. برای مشاهده‌ی وضعیت همه‌ی سرویس‌هایی که در macOS Server پشتیبانی می‌شوند، می‌توانید به صفحه‌ی وب اختصاصی آن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *