اپل در پی اعمال تغییرات در سیستم نوتیفیکیشن iOS 15

پاورتل/ شایعه‌ای جدید می‌گوید اپل تغییراتی در سیستم نوتیفیکیشن iOS 15 اعمال می‌کند. انتظار می‌رود iOS 15 به‌همراه iPadOS 15 در کنفرانس WWDC 2021 اپل معرفی شود.
   
اپل اعلام کرده است روز ۷ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۷ خرداد ۱۴۰۰) جدیدترین کنفرانس WWDC را با محوریت توسعه‌دهندگان برگزار می‌کند. انتظار می‌رود شرکت کوپرتینویی در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۱ خود سیستم‌های عامل iOS 15 و iPadOS 15 را معرفی کند.

تغییرات اعمال‌شده در نسخه‌ی جدید سیستم‌های عامل اپل به‌طور معمول در اوایل تابستان در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد تا این افراد زمان کافی برای بهینه‌کردن اپلیکیشن‌هایشان با سیستم‌عامل جدید داشته باشند. اپل معمولا نسخه‌ی جدید iOS را در پاییز به‌صورت هم‌زمان با عرضه‌ی نسل جدید آیفون‌ها، منتشر می‌کند.

GSMArena در گزارشی می‌نویسد شایعه شده است که اپل قصد دارد تغییراتی در نوتیفیکیشن iOS 15 اعمال کند. ظاهرا iOS 15 میزبان قابلیت جدیدی می‌شود که به شما امکان می‌دهد «بسته به شرایط فعلی،‌ اولویت‌های مختفی برای نمایش نوتیفیکیشن تنظیم کنید». کاربران خواهند توانست «وضعیت مورد اشاره را از طریق صفحه‌ی قفل یا کنترل سنتر به‌روزرسانی کنند».

احتمال می‌رود کاربران بتوانند با استفاده از دستیار هوشمند سیری، در زمانی سریع وضعیت دستگاه را تغییر دهند. این وضعیت‌ها ممکن است شامل مواردی مثل «رانندگی»، «کار»، «خواب» یا وضعیتی سفارشی باشد که توسط خود شما ایجاد می‌شود. در هر وضعیت، می‌توانید تعیین کنید دستگاه چگونه شما را از اتفاقات مختلف باخبر سازد (مثلا صدای نوتیفیکیشن پخش شود یا خیر و موارد این چنینی). همچنین می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را به‌طور کلی غیرفعال کنید.

iOS 15 به شما امکان خواهد داد پیام‌هایی ازپیش‌نوشته‌شده برای وضعیت‌های مختلف تعیین کنید تا مثلا اگر خوابیده بودید، برای فردی که به شما پیام داده است پیام خاصی در جواب ارسال شود. قابلیت مورد اشاره نسخه‌ی بهبودیافته‌ی Auto-Reply محسوب می‌شود که در حال حاضر صرفا به هنگام رانندگی کار می‌کند. 

همچنین گفته شده است که اپل قصد دارد در آینده بهبودهایی در iMessage اعمال کند تا این پیام‌رسان شباهت بیشتری به شبکه‌های اجتماعی داشته باشد و بهتر بتواند با واتساپ رقابت کند. فعلا جزئیات به‌روزرسانی‌های iMessage اعلام نشده است. احتمال دارد این به‌روزرسانی‌ها با iOS 15 در دسترس قرار نگیرند.

دررابطه‌با iPadOS 15، گفته شده که سیستم‌عامل جدید اپل برای تبلت‌ها قرار است میزبان ویجت صفحه‌ی اصلی شود. این قابلیت که سال گذشته به iOS 14 اضافه شد،‌ به دارندگان آیپد امکان می‌دهد ویجت‌ها را در هر جایی از صفحه‌ی اصلی قرار دهند.

در کنار این موارد پیش‌بینی می‌شود iOS 15 و iPadOS 15 قابلیت‌های بیشتری در زمینه‌ی حریم خصوصی داشته باشند. این سیستم‌های عامل احتمالا دارای منویی جداگانه خواهند بود که نشان می‌دهد کدام اپلیکیشن‌ها بدون اینکه به شما اطلاع دهند در حال جمع‌آوری داده هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *