اپل عنوان سازنده زشت‌ترین گوشی دنیا را به خود اختصاص داد

پاورتل/ اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود از iOS 15 ،macOS Monterey و FaceTime برای اندروید رونمایی کرد؛ خوب، حداقل به‌نوعی! قابلیت جدید FaceTime در واقع یک اپلیکیشن اندرویدی جداگانه نیست. این مورد فقط به شما امکان می‌دهد از طریق مرورگر وب خود، به تماس‌های FaceTime پیوسته و از آن استفاده کنید؛ یک روش قدیمی و مرسوم. در بین تمامی این موارد اما، چیزی که توجه من را جلب کرد نه نسخه‌های جدید سیستم عامل و برنامه‌های اپلی، بلکه شکل ظاهری گوشی اندرویدی‌ای بود که این شرکت از آن برای نشان دادن نحوه استفاده FaceTime در این سیستم عامل به نمایش گذاشت که می‌توان آن را به‌واقع زشت ترین گوشی اندرویدی دنیا حداقل در سال ۲۰۲۱ نامید.

این تلفن که اولین بار در جریان رویداد دو هفته پیش WWDC21 اپل به نمایش درآمد، هم اکنون نیز در صفحه وب سایت رسمی iOS 15 این شرکت موجود است که در کنار آیفون ۱۲ پرو اپل نیز قرار گرفته است.

البته که دستگاه اندرویدی که در سمت راست نمایش داده می‌شود، یک محصول واقعی نیست. در عوض، این گوشی فرضی ترسناک ترین و زشت ترین تلفن اندرویدی می‌باشد که از بدترین عناصر طراحی مربوط به سالیان گذشته به سبک فرانکشتین و با کمترین جذابیت ممکن بهره گرفته است. این کابوس، ترکیبی از ناچ گودی شکل دستگاه‌هایی مانند Essential Phone با حاشیه‌های ضخیم و ناهموار است که مدت‌هاست چنین سبک طراحی‌ای منقرض شده است. همچنین قاب بیرونی آن نیز از جنس پلاستیک بوده و به بدقواره کردن این گوشی کمک شایانی کرده است.

خشم آورترین نکته در مورد این طراحی، وجود حاشیه نمایشگری با وسعت زیاد مابین صفحه نمایش و بالاترین قسمت دستگاه می‌باشد که می‌توان به راحتی یک دوربین سلفی را به‌صورت مجزا در آن جای داد به‌طوری که نیاز به ناچ نیز نباشد. این به وضوح همان حالتی است که در آن یک نفر سعی می‌کند از قصد یک طراحی خنده دار را برای یک گوشی متصور شود.

به‌غیر از حاشیه صفحه‌ی عریض و ​​نوار وضعیت نامناسب، به نظر می‌رسد که هیچ دکمه پاوری نیز در این تلفن اندرویدی قرار داده نشده است؛ احتمالاً به این دلیل که هیچ‌کس نمی‌خواهد آن را روشن کند.

در سال ۲۰۲۱، حتی ارزان‌ترین تلفن‌های اندرویدی نیز وقتی از جلو به صورت یک رندر تبلیغاتی نشان داده می‌شوند، بسیار مناسب و معقول به نظر می‌رسند. بدیهی است که این یک معضل برای اپل به‌شمار می‌رود که هدف آن نمایش سازگاری اپ اختصاصی آنها با اندروید می‌باشد که به باور این شرکت هنوز هم کار مضر و غیرضروری‌ای است.

به‌عنوان مثال، کار سختی بود اگر شرکت ساکن کوپرتینو FaceTime را در Galaxy S21 Ultra نشان می‌داد؟! جدا از اینکه اپل نمی‌خواهد یک رقیب مستقیم را که در واقعیت نیز وجود دارد، برجسته کند، احتمالاً بایستی برای نشان دادن گلکسی S21 در وب سایت خود، با سامسونگ نیز مذاکره می‌کرد.

در واقع، این اولین باری نیست که اپل تصمیم می‌گیرد گوشی اندرویدی خود را به عمد و با ظاهری ناخوشایند به منظور نمایش پشتیبانی اپلیکیشن اختصاصی خود از این سیستم عامل به نمایش بگذارد. در سال ۲۰۱۵ نیز، زمانی که اپل موزیک در رایانه‌های شخصی و اندرویدی و همچنین سیستم عامل‌های اپل شروع به انتشار کرد، دستگاهی اندرویدی برای نمایش آن استفاده شده بود که حداقل ۵ سال از زمان عرضه آن می‌گذشت(تصویر اصلی مطلب).

بنابراین، امروز ما تلفن Android 4G اپل را داریم که فقط از طریق AT&T و در ویترین فروشگاه eBay با نمره بازخورد صفر در دسترس است.

هیچ مشخصات رسمی‌ای برای دستگاه مفهومی وحشتناک اندرویدی اپل وجود ندارد، اما اگر برفرض وجود هم داشته باشد، احتمالاً چیزی شبیه به این خواهد شد.

مشخصات تلفن اندرویدی اپل:
پردازنده: ARM Cortex؛ البته دنباله‌ نیز دارد ولی به همین میزان بسنده می‌کنیم
حافظه رم: دارد
ذخیره سازی: دارد (محوظه SD کارت به بدنه گوشی لحیم شده است)
ارتباطات: “۴G” HSPA+
نمایشگر: حاشیه غیرضروری ۱ سانتی‌متری به همراه ناچ عمیق
دوربین: سیب زمینی
باتری: قلمی از نوع ۶X AA و قابلیت جایگزینی به‌منظور شارژ آنی
ساعت: ۹:۴۱ صبح(همان تاریخ معرفی اولین نسل آیفون توسط استیو جابز)
سایر ویژگی‌ها: گاهی اوقات می‌توانید FaceTime را استفاده کنید؛ البته بهترین قابلیت‌های آن کماکان منحصر به iOS می‌باشد
سیستم عامل: توقع شما زیاد شد دیگه؛ همینارو می‌خواین یا نه؟!
 
در نهایت دیدگاه شما راجع به نحوه نمایش گوشی اندرویدی توسط اپل به بدترین شکل خود چیست؟ آیا این حرکت را به‌عنوان کوچک جلوه دادن رقیب می‌پسندید و یا آن را ترس این شرکت از گوشی‌هایی باکیفیت عالی و با طراحی چشمگیر رقبا قلمداد می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *